Τετάρτη 25 Μαρτίου 2015

Πρωτοβουλία επαγγελματιών του Ναυπλίου για στοχευμένη τουριστική προβολή της πόλης


Με την συμμετοχή περισσοτέρων από εξήντα επαγγελματιών, από την ευρύτερη περιοχή του Ναυπλίου, οι οποίοι δραστηριοποιούνται στον εμπορικό και τουριστικό κλάδο, πραγματοποιήθηκε την προηγούμενη Τετάρτη (στο Εργατικό Κέντρο) συνάντηση, με αρχικό στόχο την από κοινού ανάληψη δράσης προβολής του τουριστικού προϊόντος της πόλης.
Πρόκειται για την απαρχή μιας ανεξάρτητης προσπάθειας συνεργασίας, με απώτερο σκοπό την περαιτέρω αναβάθμιση όλων των παρεχόμενων υπηρεσιών, ώστε να επιτευχθεί η επιθυμητή άνοδος του ετησίου τζίρου, για τους περισσότερους επαγγελματίες, από όποιον χώρο και αν αυτοί προέρχονται…

Η νέα αυτή προσπάθεια,  προέκυψε από την πρωτοβουλία της  νεοσύστατης «ΟΜΑΔΑΣ», (όπως χαρακτηριστικά ονομάστηκε), η οποία αποτελείται από  ξενοδόχους, εστιάτορες και εμπόρους, που δραστηριοποιούνται στην περιοχή του Ναυπλίου…
Παραθέτουμε ένα μέρος των προτάσεων που ακούσθηκαν (χωρίς πρόθεση αξιολόγησης ομιλητών και λεχθέντων).
Την συγκέντρωση παρακολούθησε και ο Δήμαρχος Ναυπλιέων ο οποίος και έλαβε τον λόγο.

ΛΕΧΘΕΝΤΑ και ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

Μιχόπουλος Κώστας (Τουριστικά καταλύματα):
«Πρέπει να αναβαθμίσουμε τη διαδικτυακή παρουσία της πόλης αναθέτοντάς τη σε ειδικευμένο επαγγελματία με γνώσεις τουριστικού μάρκετινγκ.
Να δυναμώσουμε την παρουσία μας σε εκθέσεις εξωτερικού. Στην περσινή Διεθνή έκθεση του Βερολίνου φανήκαμε ερασιτέχνες χωρίς τη σωστή προβολή για την πόλη του Ναυπλίου. Δεν είναι τυχαίο ότι Γερμανοί γνώριζαν το Τολό και όχι το Ναύπλιο. Χρειαζόμαστε έναν ειδικευμένο στο τουριστικό μάρκετινγκ.
Να επιλύσουμε τα καθημερινά προβλήματα όπως η καθαριότητα, το πάρκινγκ και ο φωτισμός. Να γίνει πιστοποίηση Αργολικού προϊόντος και γεύματος π.χ. Αγκινάρα. Ίσως το πιο σημαντικό είναι να αποδείξουμε ότι μπορούμε να συνεννοηθούμε μεταξύ μας».

Παϊβανάς Γιώργος (Πρόεδρος Εμπορικού Συλλόγου):
«Μέχρι σήμερα οι Σύλλογοι και οι φορείς είμαστε σε διαρκή αλλά ανεξάρτητη αναζήτηση λύσεων θέλοντας να συμβάλλουμε στην προώθηση της πόλης μας και την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας.
Χρειαζόμαστε Ποικιλία στο τουριστικό προϊόν και βέβαια ποιοτικά προϊόντα. Σας παραθέτω κάποια στατιστικά στοιχεία, από έρευνα που έγινε το 2013 για να βγάλουμε συμπεράσματα. Ένας τουρίστας ξοδεύει για κατάλυμα το 45,3%  των χρημάτων που διαθέτει. Σε εστίαση το 18 %. Σε θαλάσσιες μεταφορές το 9 %, σε οδικές μεταφορές 7,1%, και σε εναέριες το 5,4%.  Στο ΕΜΠΟΡΙΟ, που είμαστε εμείς,  4,9 % και σε ψυχαγωγία το 3,8%. Σε ταξιδιωτικά γραφεία 3,7 κτλ.. Μπορεί το ποσοστό για τα εμπόριο να είναι μικρό άλλα τα χρήματα απ’ τα καταλύματα π.χ.  μένουν στην πόλη μας και ξαναγυρνάνε στο εμπόριο από αγορές που γίνονται.
Σε μια άλλη έρευνα που ζήτησα για τις κατηγορίες και τους κλάδους που σχετίζονται με την τουριστική δαπάνη και επωφελούνται άμεσα, είναι του 2012 και τα αποτελέσματα είναι ανάποδα. Το εμπόριο βρίσκεται στην πρώτη θέση. Σε δεύτερη θέση η ακίνητη περιουσία, τρίτες οι τράπεζες και οι ασφάλειες  και ακολουθούν τα τρόφιμα και τα ποτά. Ακόμα  και  λογιστές και δικηγόροι εισπράττουν. Όλοι έμμεσα ή άμεσα επωφελούμαστε από το τουριστικό προϊόν.
Γι’ αυτό, όλοι οι τομείς του τουρισμού πρέπει να είναι ενωμένοι ώστε αξιοποιήσουμε στο έπακρο το Brand name του Ναυπλίου».

Γκούβερης Γεώργιος (Κοσμήματα και Είδη Δώρων):
«Η αγορά του Ναυπλίου και η πόλη, είναι μικρή και ο τουρίστας δεν καταλαβαίνει παλιά πόλη -καινούρια πόλη. Πρέπει να είμαστε μια αγορά. Ξεκινήσαμε 4-5 άτομα και βρεθήκαμε στις συναντήσεις που κάναμε να είμαστε 25 άτομα ακούγοντας ο ένας τον άλλον και να δημιουργούμε ένα ιστό και ένα στόχο. Ο Τουρισμός. Στην προσπάθεια που κάνουμε όλοι μας είμαστε πρόεδροι, όλοι μας είμαστε μέλη. Δεν θέλουμε σωτήρες. Τους είδαμε. Αυτό που κάνουμε είναι ένα ομαδικό εγχείρημα.  Η προσπάθεια που κάνουμε θέλει χρήματα, έχουμε συμφωνήσει όλοι οι επαγγελματίες να δίνουμε 20 ευρώ το μήνα τα οποία δεν είναι αρκετά και έτσι πρέπει να αναζητήσουμε χορηγούς να έχουμε συνεργασία με το δήμο και την περιφέρεια. Ο «πρόεδρος» στην προσπάθειά μας  είναι το Ναύπλιο. Ο στόχος μας είναι βοηθήσουμε τη πόλη μας και εμάς τους ίδιους.
Πρέπει να μεγαλώσουμε την ζώνη ανάπτυξης του τουρισμού στο Ναύπλιο να βάλουμε στο χάρτη την Πρόνοια, (φτηνά ενοίκια για καταλύματα), τον Ψαρομαχαλά, τα σκαλιά.  Ναύπλιο δεν είναι μονό το κέντρο και το λιμάνι μας. Οι παραλίες μας αξιοποίηση Καραθώνα – Κοντυλι.
Να δημιουργήσουμε ένα καλεντάρι «διεθνών» εκδηλώσεων όπως ο Μαραθώνιους και το Γιώτινγκ. Χρήμα ζεστό για την πόλη μας. Το πρώτο δεκαήμερο του χρόνου να είναι αναρτημένο στο σάιτ μας. Να ξέρουν οι τουρίστες πότε και που έχουμε εκδηλώσεις. Όλοι μαζί πρέπει να είμαστε ενωμένοι».

Κωστούρος Δημήτρης (Δήμαρχος Ναυπλιέων):
«Η συνάντηση αυτή είναι μια εξαιρετική ευκαιρία να δουλέψουμε πάνω στα προβλήματα που υπάρχουν και τη θεωρώ τη μεγαλύτερη κίνηση που έχει γίνει το τελευταίο καιρό. Θα ζητήσω να απομονωθούν οι αδιάφοροι -κακοί κριτές και αυτοί που τα ξέρουν όλα και θεωρούν ότι η άποψη του αλλού δεν έχει καμία αξία. Ο Δήμος θα είναι δίπλα σας στην προσπάθεια που κάνετε και όχι από πάνω σας. Αυτό που πάει να γίνει είναι πάρα πολύ σπουδαίο. Η προσπάθειά σας δεν συγκρούεται με εκείνη του Επιμελητηρίου. Είναι συμπληρωματική και βοηθάει σε καλύτερο αποτέλεσμα».

Η συνάντηση ολοκληρώθηκε χωρίς να ληφθούν συγκεκριμένες αποφάσεις, για να δοθεί ο χρόνος στους φορείς των παρισταμένων να συζητήσουν και να τοποθετηθούν επί της προβαλλόμενης άποψης για «κοινή δράση προβολής της πόλης».


Δεν υπάρχουν σχόλια: