Δευτέρα 7 Νοεμβρίου 2016

Για τον Δημόσιο Ταυτόχρονο Θηλασμό μιλούν 4 μητέρες στην "ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ"

Σε περισσότερες από 50 πόλεις σε όλη την Ελλάδα χθές, Κυριακή 6 Νοεμβρίου 2016, στο πλαίσιο του εορτασμού της Παγκόσμιας Εβδομάδας Μητρικού Θηλασμού διοργανώθηκε ο 7ος Πανελλήνιος Δημόσιος Ταυτόχρονος Θηλασμός. Στην Πελοπόννησο, οι Ομάδες Μητρικού Θηλασμού και Προστασίας της Μητρότητας συσπειρώθηκαν και έδωσαν ένα ηχηρό μήνυμα σε όλους. Οι εκδηλώσεις ολοκληρώθηκαν με επιτυχία και κάθε χρόνο η συμμετοχή των μαμάδων είναι μεγαλύτερη.

Η “ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ” μίλησε με 4 μητέρες που συμμετείχαν στις εκδηλώσεις και κατέγραψε την άποψη τους για τον Δημόσιο Ταυτόχρονο Θηλασμό. Οι μητέρες αντιπροσωπεύουν τις πόλεις του Ναυπλίου (Μάνια Δεδέα), του Άργους (Μαρία Σκλιάμη), της Τρίπολης (Δέσποινα Κατσούλα) και της Κορίνθου (Βασιλική Κλέτσα).


Για το Ναύπλιον, η Μάνια Δεδέα
(34 χρονών, μητέρα ενός παιδιού)
Η Ομάδα του Δημόσιου Ταυτόχρονου Θηλασμού στο Ναύπλιον

Αποφάσισα να συμμετάσχω στον ταυτόχρονο δημόσιο θηλασμό ώστε και εγώ με την παρουσία μου να ενθαρρύνω άλλες γυναίκες να θηλάσουν τα παιδιά τους, να μοιραστώ τις εμπειρίες μου αλλά και να μάθω από τις δικές τους. Είναι η πρώτη φορά που συμμετέχω και σίγουρα όχι η τελευταία. Ευτυχώς είμαι από τις "τυχερές" και έχω ένα πολύ υποστηρικτικό κλοιό γύρω μου. Κυρίως τον άντρα μου που πλέον έχει γίνει ο μεγαλύτερος υπέρμαχος του θηλασμού και τον ευχαριστώ γιατί ειδικά τον πρώτο μήνα είχε αναλάβει τα πάντα αυτός ώστε να μπορώ να αφοσιωθώ στην εδραίωση του θηλασμού. Παρόλο που ως θηλάζουσα μητέρα έχω δεχθεί αποδοκιμασίες και αρνητικές επικρίσεις νιώθω πως τα πράγματα σιγά σιγά αλλάζουν και σήμερα ειδικά όλος ο κόσμος που περνούσε μας χαμογελούσε και το κλίμα ήταν πολύ ευχάριστο. Θα θελα να πω σε γυναίκες που ενδιαφέρονται να θηλάσουν να το προσπαθήσουν. Είναι λίγο δύσκολο στην αρχή αλλά σύντομα γίνεται παιχνιδάκι και σίγουρα είναι πολύ πιο εύκολο από το να αποστειρωνεις μπουκάλια και να κουβαλάς μαζί σου όλα τα σύνεργα παντού. Το πιο σημαντικό όμως είναι η σχέση που αναπτύσσεις με το παιδί σου και η γνώση ότι κάνεις το καλύτερο για την υγεία του.”

Για το Άργος, η Μαρία Σκλιάμη
(36 χρονών, μητέρα 2 παιδιών)
Η Ομάδα του Δημόσιου Ταυτόχρονου Θηλασμού στο Άργος

Μια κοπέλα από την Κομοτηνή μου πρότεινε να διοργανώσω τον ταυτόχρονο στην περιοχή μου. Έτσι και έγινε! Κόλλησα με την ομάδα και το οργανώσαμε! Η κόρη μου ήταν τότε 10 μηνών όταν μπήκα στην ομάδα. Συνεχίζει και θηλάζει, οπότε συμμετέχω και εγώ στην γιορτή του Θηλασμού. Η πρώτη φορά που συμμετείχα ήταν τον Νοέμβριο του 2014. Είναι η 3η φορά που συμμετέχουμε στον Πανελλαδικό Ταυτόχρονο Δημόσιο Θηλασμό. Στην οικογένεια μας δεν είχαμε μακροχρόνια θηλάζουσες. Όμως αυτό δεν τους παραξενεύει, το ότι θηλάζει ακόμη η κόρη μου. Είναι κάτι που έγινε φυσικά, χωρίς περιορισμούς. Είναι η φυσική εξέλιξη του θηλασμού. Έχω στήριξη, ιδιαίτερα από τον σύζυγο μου, γιατί παρατηρεί όλα τα θετικά του θηλασμού. Λιγότερες ιώσεις που το παιδί τις ξεπερνά πιο εύκολα. Το παιδί αναπτύσσεται σωστά.” Η Μαρία μας μιλά για την αντιμετώπιση που έχει στην πόλη της. “Στο Άργος αλλά και σε όποια άλλη πόλη έχω επισκεφθεί και έχω θηλάσει δεν έχω παρατηρήσει κάποια αντίδραση που να με κάνει να αισθανθώ άσχημα. Η στιγμή που θηλάζεις το παιδί σου είσαι εσύ και το παιδί σου. Έχω θηλάσει το παιδί μου σε εκκλησίες, σε καφετέριες, σε παγκάκια, στην θάλασσα. Είμαι μητέρα δύο παιδιών. Στο πρώτο μου παιδί δεν κατάφερα να το θηλάσω λόγω πρόωρου τοκετού. Δεν γνώριζα ότι υπάρχουν ειδικά εξατήματα και σύμβουλοι θηλασμού για να ζητήσω βοήθεια! Και δεν γνώριζα για τις εθελοντικές ομάδες υποστήριξης μητρικού θηλασμού και μητρότητας για να απευθυνθώ. Στην μικρή μου συνεχίζω ακατάπαυστα να θηλάζω. Είναι πιο εύκολα όλα. Έχει αρρωστήσει ελάχιστες φορές και τα ξεπερνά πιο εύκολα. Η καθημερινότητα μας είναι πιο εύκολη. ” Η Μαρία δηλώνει “οι μητέρες να θηλάζουν τα παιδιά τους και να ακούν το ένστικτο τους! Αυτές ξέρουν καλύτερα! Το γάλα της μαμάς είναι προσαρμοσμένο για το παιδάκι της! Τέλος υπάρχουν γιατροί, ειδικές σελίδες καθώς εθελοντικές ομάδες υποστήριξης μητρικού θηλασμού και μητρότητας που μπορούμε να ζητήσουμε και πληροφορίες για τον θηλασμό.

Για την Τρίπολη, η Δέσποινα Κατσούλα
(34 χρονών, μητέρα 2 παιδιών)
Η Ομάδα του Δημόσιου Ταυτόχρονου Θηλασμού στην Τρίπολη

Η Δέσποινα μας εξηγεί πως πήρε την απόφαση να συμμετέχει στον Δημόσιο Θηλασμό. “Με ρώτησε μια από τις διαχειρίστριες της ομάδας αν θέλω να μπω ως μέλος αλλά και διαχειρίστρια στην ομάδα του F
acebook και δέχθηκα. Bοηθούσα πάντα γυναίκες που θέλανε να θηλάσουν. Οπότε ο Δημόσιος ταυτόχρονος ήταν μέσα στις αρμοδιότητές μου. Τη πρώτη χρονιά συμμετείχα ως εγκυμονούσα, τη δεύτερη βρισκόμουν στο εξωτερικό και βρήκα εκεί μία Ελληνίδα μαμά και κάναμε ταυτόχρονο δημόσιο θηλασμό στο εξωτερικό και τη 3η χρονιά στη πόλη μου θήλασα δημόσια των 20 μηνών γιο μου μαζί με άλλες 15 περίπου μητέρες. Η οικογένεια μου με στηρίζουν και χαίρονται για τη δράση μου αλλά και για το θηλασμό είναι σχετικά ουδέτεροι.” Συμπληρώνει πως η πόλη της Τρίπολης αντιμετωπίζει τις μητέρες “με δυσπιστία. Δε καταλαβαίνουν τι θέλουμε να περάσουμε ως μήνυμα και προσπαθούν ναι μεν να μας στηρίξουν αλλά παράλληλα κρίνουν τις γυναίκες που θηλάζουν δημόσια. Θα ήθελα να τις παροτρύνω αρχικά να θηλάσουν τα μωρά τους και στη συνέχεια να θηλάζουν οπουδήποτε και οποτεδήποτε γιατι και το μωρό έχει δικαίωμα να απολαύσει τη βόλτα μαζί με την οικογένεια.”


Για την Κόρινθο η Βασιλική Κλέτσα
(40 χρονών, μητέρα 2 παιδιών)
Η Ομάδα του Δημόσιου Ταυτόχρονου Θηλασμού στην Κόρινθο
Πληροφορήθηκα για τον Πανελλαδικό Ταυτόχρονο Δημόσιο Θηλασμό το 2012, δυο μέρες πριν την εκδήλωσή του. Ο γιος μου ήταν τότε 7,5 μηνών. Έψαξα να βρω αν γινόταν εκδήλωση και στην Κόρινθο, και έτσι ανακάλυψα την Ομάδα Υποστήριξης Μητρικού Θηλασμού και Μητρότητας Κορινθίας. Συμμετείχαμε στην εκδήλωση και από τότε απέκτησα κι άλλο «σπιτικό». Γιατί έτσι τη νοιώθω την Ομάδα. Φέτος συμμετείχα για 5η χρονιά και θήλασα δημόσια την 17 μηνών κόρη μου. Ο θηλασμός για μένα και την οικογένειά μου είναι αυτονόητος. Μοναδικό δώρο ζωής για το παιδί από την πρώτη του ανάσα και αναφαίρετο θεμελιώδες ανθρώπινο δικαίωμα. Ειδικά ο μακροχρόνιος θηλασμός αποτελεί “όπλο” προστασίας στον “πόλεμο” της φυσιολογικής και φυσικής θρέψης του παιδιού, ψυχικής και σωματικής. Εξακολουθεί να θηλάζει και ο 4,5 χρονών γιος μου (από 3 χρονών θηλάζει μόνο δυο φορές την ημέρα) και τα πολλαπλά οφέλη του θηλασμού τα βιώνω και στα δυο μου παιδιά, αλλά και σε μένα. Να αναφέρω ενδεικτικά ότι ο γιος μου περνάει ήπια κάθε ασθένεια (δεν έχει χρειαστεί να πάρει ποτέ αντιβίωση) και σπάνια απουσιάζει απ’ το σχολείο. Η δε κόρη, μέχρι στιγμής δεν έχει αρρωστήσει. Για το συναισθηματικό κομμάτι, τη μοναδική επαφή που προσφέρει ο θηλασμός, τα συναισθήματα δεν περιγράφονται με λόγια. Ο θηλασμός είναι η βάση για ασφαλή προσκόλληση, για αυτόνομα και ανεξάρτητα παιδιά.
Ο σύντροφός μου και πατέρας των παιδιών μου είναι δίπλα μας σε όλα! Και είναι τόσο σημαντικό αυτό, να στηρίζει η οικογένεια τη θηλάζουσα μητέρα, ειδικά τον πρώτο καιρό. Για τη συμμετοχή στη συγκεκριμένη εκδήλωση δεν υπήρχε ποτέ κανένας ενδοιασμός. Από το 2012 συμμετέχουμε ως οικογένεια δυναμικά στέλνοντας και από την πλευρά μας το μήνυμα της κανονικότητας του δημόσιου θηλασμού! Τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει σημαντικά βήματα στο κομμάτι της απενοχοποίησης του δημόσιου θηλασμού. Προσπαθούμε κάθε χρονιά να καταστήσουμε την εικόνα του δημόσιου θηλασμού ξανά οικεία και αυτονόητη, όπως είναι ο ίδιος ο θηλασμός. Η κουλτούρα τείνει να αλλάξει και αυτό είναι το πιο ελπιδοφόρο, και για την κοινωνία που ζω, αλλά και για τη χώρα ολόκληρη.” Η Βασιλική προτείνει τις μητέρες “να θηλάζουν τα παιδιά τους οπουδήποτε, οποτεδήποτε και για όσο εκείνα το επιθυμούν. Έτσι θα πορευτούμε και έτσι θα αλλάξουμε τα πράγματα. Δίνοντας τη «μάχη» όλες μαζί για τα δικαιώματά τους. Ώστε για αυτό που παλεύουμε εμείς σήμερα για τα ίδια να είναι αυτονόητη διαδικασία. Και είμαι σίγουρη ότι θα τα καταφέρουμε! «Καμία γυναίκα μόνη της αν η ίδια δεν το επιθυμήσει»!”

To μητρικό γάλα είναι γνωστό και ως “λευκό αίμα” λόγω της σπουδαιότητας που έχει για τον ανθρώπινο οργανισμό, δίνεται ανά τους αιώνες από τις μητέρες στα παιδιά μέσω του θηλασμού. Κανένας δεν θα πρέπει να εμποδίζει την φύση να κάνει την δουλεία της ώστε η ζωή να πάρει τον δρόμο της.

της Εμμανουέλας Καπλανίδου-Βλαχοκυριάκου

Δεν υπάρχουν σχόλια: