Παρασκευή, 11 Νοεμβρίου 2016

Οι άλλοι παράγοντες που αυξάνουν το σωματικό βάρος

Σύμφωνα με τους επιστήμονες υπάρχουν κάποιοι παράγοντες πέρα από το φαγητό και την προδιάθεση του ατόμου να παίρνει κιλά που ξεχνάμε. Οι περισσότεροι είναι ενταγμένοι στην καθημερινότητα μας και παίζουν σημαντικό ρόλο στη διατήρηση του σωματικού μας βάρους σε υγιή επίπεδα.   



1. Έλλειψη ύπνου: Δεν είναι μόνο ότι ο ανθρώπινος οργανισμός ξεκουράζεται κατά τη διάρκεια του 8ωρου ύπνου. Συνήθως, τότε οι ορμόνες εργάζονται για να αποκαταστήσουν φθορές του οργανισμού. Με το να μην κοιμόμαστε τις ώρες που χρειάζεται το σώμα για να αποκαταστήσει αυτές τις φθορές, το αναγκάζουμε να λειτουργήσει διαφορετικά: ο οργανισμός πείθεται ότι έχει ανάγκη ενέργειας από μη ενδεδειγμένες πηγές (φαγητό, γλυκά, κ.λπ), η ορμονική ισορροπία απορρυθμίζεται πλήρως και κάπως έτσι, ακόμη κι αν γυμναζόμαστε εντατικά ή βρισκόμαστε σε δίαιτα, γίνεται ακόμη πιο δύσκολο να διατηρήσουμε το σωματικό μας βάρος. Έχει παρατηρηθεί ότι σε περιόδους παρατεταμένης αποχής από τον ύπνο, παρά τη σωματική κόπωση, συνήθως βάζουμε κιλά, παρά το αντίθετο.   
2. Υψηλά επίπεδα άγχους: Αγχώδεις διαταραχές, αλλά και μακρές περίοδοι άγχους επηρεάζουν τα επίπεδα κορτιζόλης στο σώμα μας, το οποίο δίνει τη δική του μάχη για να προστατεύσει τον οργανισμό, εκκρίνοντας μεγαλύτερες ποσότητες της συγκεκριμένης ορμόνης. Ωστόσο, η κορτιζόλη καταστρέφει τους μυϊκούς ιστούς, με αποτέλεσμα να μειώνεται η οστική πυκνότητα και εκκινεί τη διαδικασία συσσώρευσης λίπους, συνήθως γύρω από την κοιλιά.   3.9.2016 Οι 7 βασικοί λόγοι για τους οποίους οι άνθρωποι της Δύσης παχαίνουν     
3. Κατάθλιψη: Σύμφωνα με την Αμερικανική Επιθεώρηση Υγείας, ήδη από 2010 επισημαίνονται οι συνέπειες της νόσου στο σωματικό βάρος. Πέρα από τη φαρμακευτική αγωγή που σε κάποιες περιπτώσεις δημιουργεί πρόβλημα στη διατήρηση ενός υγιούς βάρους, στην ίδια έκθεση τονίζεται η επιρρέπεια ατόμων με κατάθλιψη στην αύξηση του βάρους τους.   
4. Κακή ενυδάτωση: Πέρα από τους μύθους –και τις αλήθειες- για το πόσα ποτήρια νερό οφείλει να πίνει κανείς σε ημερήσια βάση, οι γιατροί συνιστούν καλή ενυδάτωση, είτε κάποιος βρίσκεται σε δίαιτα είτε όχι. Και ο λόγος δεν είναι ο μύθος περί εύκολης απώλειας κιλών, αλλά το γεγονός ότι το νερό –μια επαρκής ποσότητα του για τον κάθε οργανισμό- διατηρεί σε φυσιολογικά επίπεδα τη θερμοκρασία του σώματος και διευκολύνει τον μεταβολισμό στην αποβολή των μη θρεπτικών στοιχείων από το σώμα.   
5. Πεπτικό σύστημα μειωμένης κινητικότητας: Το εντερικό μας σύστημα δεν είναι επιφορτισμένο μόνο με την πέψη της τροφής και την αποβολή όσων δεν χρειάζεται το σώμα. Είναι η πύλη ενίσχυσης του ανοσοποιητικού μας συστήματος. Αν υπάρχουν διαταραχές ή άλλα προβλήματα στο πεπτικό σύστημα, αυτομάτως επιβραδύνεται ο μεταβολισμός μας και το σώμα τείνει να δυσκολεύεται να χάσει ή να διατηρήσει βάρος, ενώ πολύ συχνά είναι ο παράγοντας που το αυξάνει.   

*Πηγή: lifo.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: