Δευτέρα 21 Νοεμβρίου 2016

Κωνσταντίνος Στεφανόπουλος: Ο Αχαιός που δήλωνε Αρκάς

Ο θάνατος του Στέφανου Στεφανόπουλου έδωσε πλήθος πρωτοσέλιδων τίτλων στις εφημερίδες, στα κανάλια και στα Site.  Όλοι εγκωμίαζαν, οι τίτλοι, είχαν αναφορά στο ήθος και στην καταγωγή του εκλείποντος.  Τίτλοι ανακριβείς, τουλάχιστον ως προς την καταγωγή.
Διαβάστε τι ομολογεί ο ίδιος, κατά την τελετή αναγόρευσής του ως Επιτίμου Δημότη Ζάτουνας, κατά την ομιλία που εκφώνησε (στο χωριό) απαντών στα όσα είχε ακούσει να λέει ο τότε Πρόεδρος της Κοινότητας.
Το κείμενο διέσωσε, όπως και τόσα άλλα ιστορικά και λαογραφικά στοιχεία της περιοχής ο εξαιρετικό εκδότης της εφημερίδας «Ζάτουνα», Νίκος Π. Φίλης.
Είπε ο τότε Πρόεδρος Δημοκρατίας:
«…ο προπάππος μου ήταν Τριπολίτης, ο οποίος εγκαταστάθηκε στην Πάτρα μόνο και μόνο γιατί ήταν δικαστικός και διορίστηκε στην Πάτρα και παντρεύτηκε Πατρινιά. Είμαι λοιπόν περήφανος γιατί είμαι Ζατουνίτης και παρακαλώ να το δεχτείτε.


Σας έκαμα αυτή την ιστόρηση για να αποδείξω ότι είμαι Ζατουνίτης. Γιατί χρειάζεται να αποδεικνύει κανείς τους τίτλους τιμής, και είναι τίτλος μεγάλος, για μένα, ότι είμαστε από εδώ».

ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΟΜΙΛΙΑΣ
«Αγαπητοί πατριώτες, ξέρετε τι σημασία που ο καθένας από μας αποδίδει στον τόπο της καταγωγής του. Αισθανόμαστε έναν ιδιαίτερο δεσμό μ' αυτόν τον τόπο και μια υπερηφάνεια από οπουδήποτε και να κατάγεται κανείς, πολύ περισσότερο όταν κατάγεται από τη Ζάτουνα, ένα μέρος ηρωϊκό, ένα μέρος ιστορικό, ένα μέρος που έχει προσφέρει στην πατρίδα το δικό του φόρο τιμής.
Έμαθα να αγαπώ τη Ζάτουνα εδώ και πάρα πολλά χρόνια από τις διηγήσεις του πατέρα μου και μπορεί να έχουμε φύγει απ' αυτό το τόπο πολλά χρόνια αλλά η ανάμνηση αυτής της καταγωγής μας πάντοτε με συνοδεύει και με κάνει υπερήφανο. Κάθε άνθρωπος έχει περισσότερους προγόνους: 2 γονείς, 4 παππούδες, 8 προπάππους και ούτω καθεξής, αλλά πιστεύω ότι εκείνον τον πρόγονο θεωρεί πιο κοντά σ' αυτόν που έχει όνομα ή μάλλον που συνεχίζει να έχει το όνομά του. Λοιπόν θεωρώ ότι οι Στεφανόπουλοι, καταγόμενοι από εδώ κυρίως με δένουνε με τη Ζάτουνα. Γιατί έχω και από άλλες περιοχές καταγωγή. Θα επισκεφτώ σε λίγο και τα Λαγκάδια από όπου κατάγεται η οικογένεια της μάνας μου, Φιλοπούλου το γένος.
Όλοι οι Φιλόπουλοι από τα Λαγκάδια είναι, αλλά με τη Ζάτουνα έχω αυτόν τον ιδιαίτερο συναισθηματικό δεσμό τον οποίο έχω ανανεώσει γνωρίζοντας τους εκλεκτούς εκπροσώπους σας στην Αθήνα, οι οποίοι συνεχίζουν να φροντίζουν για την Ζάτουνα όπως και ο αξιότιμος Πρόεδρος που είχε την καλοσύνη να μου κάνει ένα ωραίο δώρο και yια να ξαναθυμηθώ, εδώ ευρισκόμενος, πώς ξεκίνησε η οικογένειά μου από εδώ θα σας πω ότι ο πατέρας του προπάππου μου λεγότανε Ιωάννης Χάιδως Στεφανόπουλος, γιατί τότε τα ονόματα της μάνας πιάνανε περισσότερο από τα ονόματα του πατέρα. Μπορεί και πατέρας να μην υπήρχε ο καθένας ήταν της Φώτως, της Γιάννας, της Χάιδως. 'Ετσι τους  yνωρίζανε, έτσι  μιλιόσαντε  τότε μεταξύ τους και φαίνεται ότι αυτός εγκατέλειψε τη Ζάτουνα για Τρίπολη, αλλά έχω την εντύπωση ότι ο γιος του ο μικρότερος ο προπάππος μου Χρ. Στεφανοπουλος γεννήθηκε εδώ. Μόνον που όπως γράφει ο Στέφανος Στεφανόπουλος ή ρολογάς, σε κάτι απομνημονεύματα πον έyραψε για την επανάσταση μέχρι την κατάληψη της Τριπολιτσάς. Εκεί σταματάνε από τις καταδιώξεις των Τούρκων περάσανε στη Ζάκυνθο και από τη Ζάκυνθο ξανάρθανε και έτσι δεν απομακρύνθηκαν ποτέ από την Αρκαδία. Και αυτός ο προπάππος μου ήταν Τριπολίτης, ο οποίος εγκαταστάθηκε στην Πάτρα μόνο και μόνο γιατί ήταν δικαστικός και διορίστηκε στην Πάτρα και παντρεύτηκε Πατρινιά. Είμαι λοιπόν περήφανος γιατί είμαι Ζατουνίτης και παρακαλώ να το δεχτείτε.
Σας έκαμα αυτή την ιστόρηση για να αποδείξω ότι είμαι Ζατουνίτης. Γιατί χρειάζεται να αποδεικνύει κανείς τους τίτλους τιμής, μεγάλος για μένα ότι είμαστε από εδώ».

Ζάτουνα 30/8/1998
Κωνσταντίνος Στεφανόπουλος
Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας

ΠΗΓΗ: zatouna.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: