Τετάρτη 23 Νοεμβρίου 2016

Ο «ενικός» τού πρωθυπουργού

του Θέμου Γκουλιώνη

Πέσανε να τον φάνε τον Τσίπρα οι «πολιτισμένοι».
Μα είναι δυνατόν να μιλά στον πλανητάρχη χρησιμοποιώντας τον «ενικό», όταν μάλιστα ο καθένας από μας μιλώντας ακόμα και στην πεθερά του, χρησιμοποιεί τον «πληθυντικό»;
Θέλοντας και μη, το μυαλό μου πήγε στην αίθουσα της Βουλής:
-Εμένα δεν θα μου απευθύνεστε στον «ενικό». Όπως σας μιλάω εγώ στον πληθυντικό, απαιτώ να μου μιλάτε κι εσείς το ίδιο»!


Ξέρετε, ο πληθυντικός της «ευγένειας», εισέβαλε στην Ελλάδα με την κάθοδο των Ευρωπαίων μετά την εθνεγερσία του ’21. Μέχρι τότε, ο κυρ’ Γιάννης ο Καποδίστριας συνομιλούσε με τον Θοδωράκη (έτσι τον αποκαλούσε) τον Κολοκοτρώνη στον ενικό. Αλλά και ο πλέον ασήμαντος Κλέφτης, με το φυσικότερο ύφος του κόσμου μιλούσε στον ενικό αριθμό με τον λοχαγό του ή και με τον ίδιο τον αρχιστράτηγο! Και για να πάμε λίγο πιο πίσω, ο τελευταίος Έλληνας οπλίτης, απευθυνότανε στον Βασιλιά Αλέξανδρο τον Μέγα, μιλώντας του στον ενικό.

Σήμερα, έχουμε φθάσει να χρησιμοποιούμε πληθυντικό προς την πεθερά μας, και όταν απευθυνόμαστε προς τον Θεό, να του μιλάμε στον …ενικό!       

Θέμος Γκουλιώνης
Οφθαλμίατρος
ΝΑΥΠΛΙΟΝ 17.11.16    



Δεν υπάρχουν σχόλια: