Τετάρτη, 8 Μαρτίου 2017

Το όνομα μου είναι γυναίκα

Το όνομα μου είναι γυναίκα.
Λένε πως γεννήθηκα από το πλευρό του Αδάμ. Πως είμαι σάρκα από τη σάρκα του και αιώνιο συμπλήρωμα του.…
Το όνομα μου είναι γυναίκα... Μια κατάρα που μετουσιώθηκε στη μεγαλύτερη ευχή: Τη μητρότητα.. Τούτη η σάρκα που κουβαλώ έχει το χάρισμα να γεννά ζωή… Να πλάθει η ίδια και να γεννά τον άνθρωπο που είναι γραφτό να αγαπήσει περισσότερο σε τούτο τον κόσμο: το παιδί μου!

Το όνομα μου είναι γυναίκα.
Είμαι εκείνη που θα σου παραδοθεί από αγάπη... Και δε θα σου ζητήσω τίποτα. Θα αρκεστώ σε ένα χαμόγελο κι εκείνη την βεβαιότητα της αμοιβαίας αγάπης. Εκείνη τη σιγουριά πως θα είσαι εκεί όταν θα σε χρειαστώ, ακόμη κι αν δε χρειαστώ ποτέ τίποτα… Γιατί μπορεί να λένε τη φύση μου ευαίσθητη, αλλά εγώ την ξέρω από ατσάλι.


Το όνομα μου είναι γυναίκα.
Κι αιώνες παλεύω για τα δικαιώματα μου... Σεβασμός σε όποια γωνιά της γης κι αν γεννηθώ… Σεβασμός στην ανθρώπινη μου υπόσταση… Σεβασμός στη γυναικεία μου φύση… Σεβασμός στην αυτοδιαχείριση της ζωής μου κι στην ελευθερία των επιλογών μου…
Γιατί δεν είμαι μόνη. Είμαστε πολλές… Κι αν κάποιες από μας ζουν όπως τους πρέπει, υπάρχουν κι άλλες που ζουν στο φόβο, το μίσος και την παράνοια. Κακοποιούνται, βασανίζονται, εκπορνεύονται, ακρωτηριάζονται για να μείνουν αμόλυντες κι αιώνια στερούμενες της μητρότητας. Γι’ αυτό κι είμαι ακόμη στην αρχή. Όσα κι αν κατάφερα στην πορεία των χρόνων μου να κερδίσω, είναι λίγα μπροστά σε αυτά που υπολείπονται.
Σέβομαι και θαυμάζω όσες αγωνίζονται. Όσες ηρωίδες της ζωής τα βάζουν με αναπηρίες, αρρώστιες, φανατισμούς, κακοποίηση και καταπίεση… Όσες ηρωίδες παλεύουν με αντίξοες συνθήκες..
8 Μαρτίου Ημέρα της γυναίκας.
Για τις γυναίκες που πόνεσαν ή πονούν ακόμα, γι' αυτές που έπεσαν και σηκώθηκαν, για όσες από εμάς έχουν κλάψει, έχουν γελάσει, για όσες γελούν, γελούν πολύ. Γι' αυτές που πάλεψαν και νίκησαν τους δαίμονες τους, γι αυτες που προδόθηκαν αλλά άλλαξαν την ιστορία τους.. μά και τη δική μας....
(από το
F.B. της Σοφίας Παπά)




Δεν υπάρχουν σχόλια: