Κυριακή 30 Απριλίου 2017

Οι υπερτιμολογήσεις μεταφοράς μαθητών ελέγχονται από το υπουργείο με τη βοήθεια του Παύλου Δαγρέ

Διαμαρτυρία των μαθητών του Μουσικού σχολείου
έξω από τα γραφεία του αντιπεριφερειάρχη Τάσσου Χειβιδόπουλου

Η πρόσκληση του Παύλου Δαγρέ για να συμμετέχει σε Επιτροπή Ελέγχου του κόστους που καταβάλλεται για την μεταφορά των μαθητών στις σχολικές μονάδες, σηματοδοτεί πονοκεφάλους για την Περιφέρειας και τους Δήμους που δεν διαφυλάττουν το δημόσιο χρήμα.
Μεγαλύτεροι όμως πονοκέφαλοι επιφυλάσσονται για το πολιτικό και υπηρεσιακό προσωπικό που διαχειρίσθηκε τα σχετικά κονδύλια τα προηγούμενα χρόνια καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες της ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ, ο σχετικός φάκελος ανασύρθηκε από το αρχείο και μελετάται η ύπαρξη πιθανού κακουργήματος.
Παραμένει άγνωστο αν από την σχετική έρευνα θα αποδοθούν ευθύνες στις διοικήσεις του ΚΤΕΛ Αργολίδας οι οποίες εμπλέκονται στην διασπάθιση τεραστίων ποσών του κρατικού προϋπολογισμού, προς όφελος των μελών τους.


Διαβάστε το σχετικό δημοσίευμα της έντυπης έκδοσης της εφημερίδας «ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ της περιφέρειας ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ» της 28ης Απριλίου 2017. 


Το Υπουργείο Εσωτερικών κάλεσε τον Παύλο Δαγρέ να συνεργασθεί με το νέο σώμα  Επιθεωρητών που συγκροτείται τώρα και θα ασχολείται αποκλειστικά με τον έλεγχο των συμβάσεων για τη μεταφορά των μαθητών στα σχολεία.

Συμβάσεις για κάποιες εκ των οποίων είχαν διαπιστωθεί και από την Επιτροπή Αναφορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης σοβαρές παρανομίες.
Ιδού τι απάντησε ο Δαγρές που με το Σκάνδαλο αυτό ασχολείται δέκα και πλέον χρόνια και θεωρείται από τους πλέον ειδικούς στο θέμα αυτό.
«Πράγματι μου ζητήθηκε από το αρμόδιο τμήμα του Υπουργείου Εσωτερικών να βοηθήσω στη προσπάθεια που καταβάλλεται να αποκαλυφθεί το τεράστιο αυτό Σκάνδαλο, που αφορά διασπάθιση εκατομμυρίων Ευρώ σε κάποιους νομούς από αμαρτωλές συμβάσεις μεταφοράς μαθητών στα Σχολεία.
Ενδεικτικά αναφέρω ότι δεν υπάρχει χώρα στον κόσμο που να έχει δικαιολογήσει ετήσια δαπάνη για τη μεταφορά ενός μόνο μαθητή στο σχολείο 45.000 ευρώ!!!
Μοναδικοί είμαστε. Μήπως τυχαία χρεωκοπήσαμε;
Και τότε μας φταίει ο Σόιμπλε, η Μέρκελ κ.λ.π.. Το Σκάνδαλο αυτό όταν αποκαλυφθεί με κάθε λεπτομέρεια τότε θα φανεί ο ρόλος κάποιων πολιτικών, κάποιων κρατικών λειτουργών και δυστυχώς και ελαχίστων Δικαστικών Λειτουργών.
Υπενθυμίζω ότι το σχολικό έτος 2007-2008 εικοσιτρείς (23) Νομαρχίες με φιλοκυβερνητικούς τότε Νομάρχες δεν είχαν αποστείλει στο Ελεγκτικό Συνέδριο τις προαναφερόμενες συμβάσεις για προέγκριση όπως προβλέπεται από τον Νόμο 2741/99 άρθρο 8 παρ. 1 σε συνδυασμό με το αρθρ. 12 παρ. 27 του Νόμου 3310/05 για δαπάνες που υπερβαίνουν το 1.000.000 ευρώ ετησίως.
Μετά από καταγγελία και την άμεση παρέμβαση του τότε Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου κ. Σανιδά το Γενικό Λογιστήριο του κράτους δεν ενέκρινε τις δαπάνες για τις μη νόμιμες συμβάσεις των 23 προαναφερόμενων Νομαρχιών.
Τότε τέσσερις Νοικοκύρηδες …. Υπουργοί προχώρησαν σε Νομοθετική ρύθμιση νομιμοποιώντας την παρανομία που οι ίδιοι αναγνώρισαν ως υπαρκτή.
«ΙΔΟΥ Η ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΝΤΡΟΠΗΣ. Από τις πενήντα επτά (57) Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις (Ν.Α.) της χώρας 24 ακολούθησαν τη διαδικασία που προβλέπεται από τις ανωτέρω διατάξεις. Οι υπόλοιπες (23) Ν.Α. είτε από άγνοια είτε από αμέλεια των αρμοδίων οργάνων δεν απέστειλαν για προσυμβατικό έλεγχο τα σχέδια συμβάσεων μεταφοράς μαθητών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης κατά το σχολικό έτος 2007-2008.
Επειδή δημιουργούνται οξύτατα προβλήματα για τη πληρωμή των εκτελεσθείσων συμβάσεων προκειμένου να πληρωθούν οι δαπάνες που απορρέουν από τις συμβάσεις αυτές που πραγματοποιήθηκαν κατά παρέκκλιση των διατάξεων του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου, προτείνεται η Νομοθετική Ρύθμιση του θέματος.

20-11-2008  Αριθμ. 377
Υπογράφουν:
Υπουργός Εσωτερικών Π. Παυλόπουλος (νυν Πρόεδρος Δημοκρατίας)
Υπουργός Μεταφορών Κων. Χατζηδάκης
Υπουργός Οικονομικών Γ. Αλογοσκούφης
Υπουργός Εθνικής Παιδείας Ευρ. Στυλιανίδης

Επίσης φακέλους ποινικών υποθέσεων που αφορούσαν το Σκάνδαλο συμβάσεων μεταφοράς μαθητών κάποιοι Δικαστικοί λειτουργοί τους φακέλους αυτούς τους είχαν κρυμμένους στα συρτάρια. Έπρεπε ο Επιθεωρητής του Αρείου Πάγου να τους ανασύρει…
Ήθελα επίσης να επισημάνω κάποια σημεία από την Αρ. Έκθεσης 175/θ/2010 Αρ. Πρωτ. ΣΕΕΔΔ/Φ1Θ/ΕΜΠ/148 24-3-2010 του Σώματος Επιθεωρητών – Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης μετά από έλεγχο που διενήργησαν σε τρεις Νομούς για τις συμβάσεις μεταφοράς μαθητών.
1) Σελ. 37: Σε ορισμένες περιπτώσεις διαπιστώθηκε ότι τα συμφωνηθέντα ποσά σύμφωνα με τις υπογραφείσες συμβάσεις για τη μεταφορά των μαθητών ήταν υπερβολικά, φτάνοντας ακόμη και τα 19.500!!! Ευρώ ετησίως για τη μεταφορά ενός … μόνο μαθητή.
2) Σελ. 19: Αν αθροιστεί ο αριθμός των απαιτούμενων τακτικών δρομολογίων με τα απαιτούμενα από τις σχετικές συμβατικές υποχρεώσεις οχήματα ο αριθμός των δρομολογίων τα οποία πρέπει να γίνονται ταυτόχρονα ΥΠΕΡΒΑΙΝΕΙ τον αριθμό των ιδιοκτητών λεωφορείων των αναδόχων του έργου.
Συνάγεται ότι πολλά δρομολόγια δεν μπορούσαν να εκτελεσθούν με τον προβλεπόμενο συμβατικό τρόπο.
Δηλαδή. Είτε θα εκτελούνταν με τα ίδια λεωφορεία συγχρόνως και τακτικά δρομολόγια μεταφέροντας μαθητές και επιβάτες με το ίδιο λεωφορείο, είτε θα εκτελούνταν στα πλαίσια μιας μετακίνησης λεωφορείου περισσότερα του ενός συμβατικά καθορισθέντων δρομολογίων με αποτέλεσμα οι ανάδοχοι του έργου να αποζημιώνονται για περισσότερες της μίας διαδρομές σαν να είχαν εκτελεσθεί οι συγκεκριμένες διαδρομές από διαφορετικά λεωφορεία.
3) Σελ. 28: Για τον υπολογισμό της ανώτατης τιμής των προκηρυχθέντων δρομολογίων ο συντελεστής της χιλιομετρικής απόστασης υπολογίσθηκε λανθασμένα (Σημ. Προσθέτουν στις διαδρομές ψεύτικα χιλιόμετρα) κατά παράβαση του άρθρου 1 παρ. 9 της ΙΒ/6079/1988 ΚΥΑ με αποτέλεσμα η ανώτατη τιμή των δρομολογίων να αυξηθεί σημαντικά σε όλες τις περιπτώσεις.
π.χ.
Σε άλλη Νομαρχία για δύο διαδρομές χρέωναν 122 χιλ. για κάθε μία και ημερήσιο κόστος 340 ευρώ έκαστη. Ήτοι 680 ευρώ ημερησίως το 2008 για τις δύο διαδρομές. Μετά από καταγγελία τροποποίησαν την σύμβαση και για τη πρώτη διαδρομή τα χιλιόμετρα έγιναν 56 από 122 και το ημερήσιο κόστος από 340 μειώθηκε στα 144 ευρώ.
Στη δε δεύτερη διαδρομή μείωσαν τα χιλιόμετρα σε 74 από 122 και το ημερήσιο κόστος σε 190 από 340 ευρώ.
Συνολικά από 680 ευρώ ημερησίως η δαπάνη μειώθηκε στα 334 ευρώ. Ήτοι για 182 σχολικές ημέρες το χρόνο μειώθηκε 30.728 ευρώ μόνο σε δύο διαδρομές από τις 140 διαδρομές που διενεργούντο στο Νομό αυτό.
Κατόπιν καταγγελίας.
Παράνομες χαρακτήρισε η Επιτροπή αναφορών της Ε.Ε. συμβάσεις για τη μεταφορά των μαθητών τεσσάρων Νομαρχιών παρότι οι Ελληνικές αρχές τις θεωρούσαν Νόμιμες. Η επιτροπή των Ευρωπαϊκών κοινοτήτων. Με το Ε (2009) 0889 έγγραφο 19-2-2009 που απηύθυνε στην τότε Υπουργό Εξωτερικών αναφέρει:
«Οι Ελληνικές αρχές αναγνώρισαν ότι οι συμβάσεις μεταφοράς μαθητών πρέπει να γίνονται βάσει των όρων και των διαδικασιών οι οποίες προβλέπονται στην οδηγία 2004/18ΕΚ. Εντούτοις η αξιολόγηση της συμβατότητας των ως άνω διαδικασιών με το κοινοτικό δίκαιο παρέμεινε δύσκολη.
Η επιτροπή καλεί την κυβέρνηση σας σύμφωνα με το άρθρο 10 της Συνθήκης της Ε.Ε. να παράσχει στην Επιτροπή όλες τις πληροφορίες σχετικά με τις διαγωνιστικές διαδικασίες οι οποίες έχουν διεξαχθεί από τις ανωτέρω Νομαρχίες σχετικά με τη μεταφορά των μαθητών. Παράλληλα λαμβανομένης υπόψη της σοβαρότητας των εν λόγω παραβιάσεων καθώς επίσης και του γεγονότος ότι η εν λόγω παράβαση διενεργήθη από αριθμό Νομαρχιών, η Επιτροπή θεωρεί ως επιβεβλημένη την ανάγκη λήψης άμεσων αναγκαίων και κατάλληλων μέτρων τα οποία θα διασφαλίζουν στο μέλλον ότι οι Νομαρχίες ανά την Ελλάδα οι οποίες θα διεξάγουν διαγωνισμούς που θα έχουν το ίδιο αντικείμενο θα συμμορφώνονται με το κοινοτικό δίκαιο περί δημοσίων συμβάσεων. Η επιτροπή καλεί την κυβέρνηση σας να αναλάβει δέσμευση προς αυτήν την κατεύθυνση και να την ενημερώσει ως προς τη φύση των μέτρων που προτίθεται να λάβει σε σχέση με τα ως άνω».
Μετά από αυτά είναι δυνατόν να υπάρχει Έλληνας που να αμφιβάλει γιατί φτάσαμε στα Μνημόνια και τη χρεωκοπία;

 Παύλος Δαγρές
Εκπρόσωπος του Σωματείου
«Ένωση Πολιτών ενάντια στη Διαφθορά»


Δεν υπάρχουν σχόλια: