Παρασκευή, 9 Ιουνίου 2017

Η «Μυθική Πελοπόννησος» και ο μύθος της τουριστικής ανάπτυξης

γράφει ο Πολύδωρος Ιππ. Δάκογλου

Η Περιφέρεια Πελοποννήσου συμμετείχε στην τουριστική έκθεση «Greek Travel Show», που έγινε στην Αθήνα, από 19 έως 21 Μαΐου, μέσω της «Μυθικής Πελοποννήσου». Όπως ανακοίνωσε, με την αναγκαία έπαρση η Περιφέρεια, και όχι η «Πελοπόννησος ΑΕ», το περίπτερό της το επισκέφθηκαν περισσότεροι από 9.000 επισκέπτες.
Στην εκδήλωση των εγκαινίων παρευρέθηκε, πάντοτε σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση, ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου Πέτρος Τατούλης, η θεματική αντιπεριφερειάρχης Ντίνα Νικολάκου και η Περιφερειακή Σύμβουλος Ελένη Παναγιωτοπούλου (δεν είχε ανακοινωθεί ακόμη ο διορισμός της ως Θεματικής Αντιπεριφερειάρχου).
Κατά την ομιλία του ο Πέτρος Τατούλης τόνισε ότι «η Περιφέρεια Πελοποννήσου ήταν η πρώτη ουσιαστικά που ανέπτυξε τη στρατηγική της εξωστρέφειας, έχοντας πλέον να επιδείξει σημαντικά δείγματα γραφής στον τομέα της προώθησης και προβολής του τόπου».
Την ίδια ημέρα η TUI, ο μεγαλύτερος τουριστικός οργανισμός του κόσμου, δίνοντας στην δημοσιότητα επίσημα στατιστικά στοιχεία εμφανίζει κατά περίπου 23% περισσότερες κρατήσεις από τη Γερμανία για την Ελλάδα, σε σχέση με πέρυσι και βρίσκεται σε τροχιά νέου ρεκόρ.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της TUI η Κρήτη παρουσιάζει αύξηση 14%, η Ρόδος 26%, η Κως 14% και η Κέρκυρα 6%, ενώ η Δυτική Πελοπόννησος 32%. Τα σκήπτρα κατέχει η Χαλκιδική με 44%. Η Σάμος και η Λέσβος καταγράφουν επίσης αύξηση των κρατήσεων, παρά την περυσινή υποχώρηση λόγω του Προσφυγικού, όπως επίσης η Σαντορίνη, η Σκιάθος και η Κεφαλονιά. (Εξ αυτού του λόγου η ΤUΙ, αύξησε σημαντικά τις προσφορές της για το καλοκαίρι του 2017 προσφέροντας περισσότερα ξενοδοχεία έως και 40% σε Κρήτη, Ρόδο, και Κω).
Διαβάζοντας με προσοχή τα σχετικά δημοσιεύματα βλέπουμε ότι, η Ανατολική Πελοπόννησος δεν αναφέρεται πουθενά


Τι μπορεί να σημαίνει αυτό; Δεν κάνει καλά τη δουλειά της η TUI; Έχει κάποιο λόγο να μην αναφέρεται στην Περιφέρεια Πελοποννήσου και στο καμάρι της τη «Μυθική Πελοπόννησο»;
Υπάρχει κάποιος από την κυβερνώσα παράταξη Τατούλη που θα έχει την ευαισθησία να μας πει το γιατί; Ο κ. Τάσος Τζανής, ίσως, ο οποίος προσφάτως ορίσθηκε ως εντεταλμένος Περιφερειακός Σύμβουλος Τουρισμού για την Π. Ε. Αργολίδας, θα το ψάξει και θα μας ενημερώσει;
Η σύγκριση είναι καταλυτική. Η Δυτική Πελοπόννησος, χωρίς να διαθέτει Λουτράκι, «Ελληνική Ριβιέρα - Ερμιονίδα», Ελαφόννησο ή “Costa Nayarino”, παρουσίασε αύξηση 32% και εμείς, η Περιφέρεια Πελοποννήσου, ούτε καν αναφερόμαστε στα στοιχεία! Σαν τα κόμματα που δεν καταμετρούνται στις δημοσκοπήσεις γιατί τα αποτελέσματα προτίμησης των ψηφοφόρων, τα ρίχνουν πολύ χαμηλά.

Θα μπορούσε κάποιος, εύλογα, να αναρωτηθεί, αν αυτό έχει να κάνει με το γεγονός ότι τα εκατομμύρια που διαθέσαμε για το πρόγραμμα "Μυθική Πελοπόννησος" δεν διετέθησαν σωστά. Μήπως, ακόμη, η μόνιμη παρουσία της κας Νικολάκου και η σχεδόν μόνιμη του κ. Τατούλη στις εκθέσεις του εξωτερικού, αντί ανθρώπων που γνωρίζουν να διαχειρίζονται «τα θέλω» των επισκεπτών μας, δεν είναι η κατάλληλη συνταγή για την προσέλκυση ξένων τουριστών!
Δυστυχώς, η τακτική Τατούλη, Νικολάκου, Μπιτζή, δεν επιτρέπει την μελέτη του τρόπου και του κόστους των δράσεων που ακολουθεί η «Πελοπόννησος ΑΕ» η οποία και υλοποιεί τα της «Μυθικής Πελοποννήσου», δαπανώντας (στο ημίφως) εκατομμύρια, ναι εκατομμύρια, ευρώ. Επομένως και η καλή θέληση για συνεισφορά προτάσεων ή παρατηρήσεων δεν είναι, ρεαλιστικά, εφικτή.
Υ.Γ. Ο Πέτρος Τατούλης, όπως προανέφερα, τόνισε ότι «η Περιφέρεια Πελοποννήσου ήταν η πρώτη ουσιαστικά που ανέπτυξε τη στρατηγική της εξωστρέφειας, έχοντας πλέον να επιδείξει σημαντικά δείγματα γραφής στον τομέα της προώθησης και προβολής του τόπου». Τόσο σημαντικά που …ούτε καν καταγράφονται, σημειώνω εγώ.


Δεν υπάρχουν σχόλια: