Πέμπτη 3 Μαΐου 2012

Η επομένη, μαύρη (ή γκρίζα) ημέρα των εκλογών

Η ΛΙΣΤΑ ΤΩΝ ΜΝΗΜΟΝΙΑΚΩΝ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΩΝ
Η κυβέρνηση συνεργασίας έχει δρομολογηθεί
Ενας ατελείωτος κατάλογος υποχρεώσεων, τις οποίες η χώρα έχει αναλάβει να υλοποιήσει, μετά την υπογραφή από τους αρχηγούς και τους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ και της Νέας Δημοκρατίας, της δανειακής σύμβασης και του Μεσοπρόθεσμου, μας περιμένει μετά την 7η Μαΐου. Ένας κατάλογος μέτρων και μεταρυθμίσεων, η εφαρμογή (και ο τρόπος εφαρμογής) των οποίων εξαρτάται από την σύνθεση της νέας κυβέρνησης που θα προκύψει από τις εκλογές της 6ης Μαΐου.

Στον κατάλογο περιλαμβάνονται εισπρακτικά και μέτρα ύψους 12 δισεκατομμυρίων -για την διετία 2013-2014- και νομοθετικές μεταρυθμίσεις του τρόπου λειτουργίας του κράτους.
Μεταξύ άλλων, προβλέπεται:- Μείωση στα ειδικά μισθολόγια κατά 12%
- Αύξηση των αντικειμενικών αξιών
- Περαιτέρω "εξορθολογισμός" της φαρμακευτικής δαπάνης
- Τρέξιμο ορισμένων αποκρατικοποιήσεων
- «Κυνήγι» της εισφοροδιαφυγής
- Νέο φορολογικό νομοσχέδιο με περικοπή φοροαπαλλαγών
- Σχέδιο εκσυγχρονισμού της δημόσιας διοίκησης
- Αναθεώρηση των προγραμμάτων δημόσιας δαπάνης
- Αλλαγή του καθεστώτος των δημόσιων προμηθειών
- Μέτρα βελτίωσης του επιχειρηματικού κλίματος
- Βελτίωση του εκπαιδευτικού συστήματος με εξαμηνιαίες εκθέσεις «προόδου»
- Παρεμβάσεις για την βελτίωση απονομής Δικαιοσύνης.
Αναλυτικά, οι δεσμεύσεις που έχουν υπογραφεί και ψηφισθεί από τους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ και της Νέας Δημοκρατίας, επιβάλλουν:

1. Εκτέλεση Προϋπολογισμού:
Η Κυβέρνηση θα νομοθετήσει μείωση 12% κατά μέσο όρο στα «ειδικά μισθολόγια» του δημοσίου τομέα, η οποία θα εφαρμοσθεί από την 1η Ιουλίου 2012 και θα επιφέρει εξοικονομήσεις της τάξεως των 205 εκατ. ευρώ. [τέλος Ιουνίους 2012] (MoU, παρ. 1).
- Η Κυβέρνηση ολοκληρώνει την αναθεώρηση των προγραμμάτων, με σκοπό να προετοιμάσει τα μέτρα τα οποία θα υιοθετηθούν με τους προϋπολογισμούς του 2013 και του 2014. [Ιούνιος 2012] (MoU, παρ. 1).
- Περαιτέρω "εξορθολογισμός" των φαρμακευτικών δαπανών και της λειτουργικής δαπάνης των νοσοκομείων, και προσδιορισμός των χρηματικών παροχών προνοίας. [Ιούνιος 2012] (MoU παρ. 1)
2. Προσφορά περιουσιακών στοιχείων για πώληση. Εναρξη πώλησης περιουσιακών στοιχείων ορόσημο κατά το πρώτο εξάμηνο του 2012, όπως είναι η ΔΕΠΑ/ΔΕΣΦΑ, ΧΕΛΠΕ, ΟΠΑΠ, ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ και IBC και κατά το δεύτερο μισό του έτους να κάνουμε προσκλήσεις ενδιαφέροντος για λιμένες, αεροδρόμια και την Εγνατία Οδό. (MEFP παρ.
26).
3. Διαχείριση κεφαλαίων και αποκρατικοποιήσεις:
- H Κυβέρνηση καταργεί (ή τροποποιεί καταλλήλως) τα υφιστάμενα ειδικά δικαιώματα που παραχωρούνται στο Κράτος μέσα στα πλαίσια της διαδικασίας αποκρατικοποιήσεων (Άρθρο 11, Ν. 3631/2008 περί Στρατηγικών Εταιριών) [2ο τρίμηνο 2012] (MoU, παρ. 2.1).
- Για να εξασφαλισθεί η έγκαιρη εκκαθάριση των θεμάτων κρατικής ενίσχυσης τα οποία θα μπορούσαν να αποτελέσουν εμπόδιο για τις αποκρατικοποιήσεις, η Κυβέρνηση σε συνεργασία με το Ταμείο Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου, υποβάλλει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή πληροφορίες για την (οικονομική) κατάσταση των εντός του 2012 υπό αποκρατικοποίηση στοιχείων, καθώς επίσης και για τη διαδικασία αποκρατικοποίησης που θα ακολουθηθεί. [2ο τρίμηνο 2012]
(MoU, παρ. 2.1)
- Πρώτη φάση δημοσίευσης πλήρης απογραφής των κρατικών περιουσιακών στοιχείων στο δικτυακό τόπο του Υπουργείου Οικονομικών. [μέσα του 2012] (MoU, παρ. 2.1)
- Επισπεύδεται η καταχώρηση της κυριότητας των κρατικών εδαφικών και οικοπεδικών εκτάσεων.
Για τον σκοπό αυτό:
· συντάσσεται πλήρης απογραφή περιουσιακών στοιχείων,
· προετοιμάζεται ειδικός νόμος για την αξιοποίηση της περιοχής του Ελληνικού,
· αποσαφηνίζεται το καθεστώς χρήσεως γης για τα μεμονωμένα περιουσιακά στοιχεία και/ή τα χαρτοφυλάκια περιουσιακών στοιχείων τα οποία θα εκτιμηθούν και θα επιλεγούν προς εκμετάλλευση εντός του 2012. [2ο τρίμηνο 2012] (MoU, παρ. 2.1)
4. Φορολογική πολιτική: - Η Κυβέρνηση θεσπίζει φορολογική μεταρρύθμιση, η οποία αποσκοπεί στην απλοποίηση του φορολογικού συστήματος, στην εξάλειψη των απαλλαγών και των προνομιακών καθεστώτων. [Ιούνιος 2012] (MoU, παρ. 2.3)
- Η Κυβέρνηση αναθεωρεί τις αντικειμενικές αξίες της ακίνητης περιουσίας, προκειμένου αυτές να ευθυγραμμιστούν με τις τιμές της αγοράς. [Ιούνιος 2012] (MoU,παρ. 2.3)
5. Μεταρρυθμίσεις στη διαχείριση εσόδων: - Η Κυβέρνηση δημοσιεύει στο διαδίκτυο μηνιαία στοιχεία για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές με χρονική υστέρηση 20 ημερών από το τέλος εκάστου μήνα. [2ο τρίμηνο 2012] (MoU, παρ. 2.4).
- Διενεργούνται έλεγχοι υπηρεσιακής απόδοσης και αντικαθιστούνται οι διευθυντές που δεν ανταποκρίνονται στους στόχους απόδοσης. [Ιούνιος 2012] (MoU, παρ. 2.4).
- Η κυβέρνηση αντικαθιστά στις εφορίες τις πληρωμές τοις μετρητοίς και με επιταγές με τραπεζικά εμβάσματα, έτσι ώστε ο χρόνος του προσωπικού να επικεντρωθεί σε εργασία μεγαλύτερης προστιθέμενης αξίας (έλεγχοι, επιβολή εισπράξεων, συμβουλές προς φορολογουμένους κ.α.). [2ο τρίμηνο 2012]1 (MoU, παρ. 2.4).
- Ξεκινά η δημοσίευση στο διαδίκτυο βασικών δεικτών απόδοσης για τις εφορίες. [2ο τρίμηνο 2012] (MoU παρ. 2.4).
- Αναμένονται 20 επιπλέον νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες και βελτιώσεις, οι οποίες αφορούν κυρίως φόρους που παρακρατούνται στην πηγή. [Ιούνιος 2012] (MoU, παρ. 2.4).
- Η Κυβέρνηση θα αναμορφώσει την μονάδα οικονομικών επιθεωρήσεων η οποία θα επικεντρωθεί μόνο στον έλεγχο των φοροεισπρακτόρων και σε θέματα διαχείρισης εσόδων [Ιούνιος 2012] (ΜοU, παρ. 2.4).
- Η Κυβέρνηση θα ενεργοποιήσει την διεύθυνση εσωτερικών υποθέσεων [Ιούνιος 2012] (ΜοU, παρ. 2.4).
- Η Κυβέρνηση θα ζητήσει από την Αρχή Καταπολέμησης της Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες και της Χρηματοδότησης της Τρομοκρατίας και Ελέγχου των Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης να ελέγξει ετησίως τουλάχιστον 200 δηλώσεις περιουσιακών στοιχείων εφοριακών [Ιούνιος 2012] (ΜοU, παρ. 2.4)
- Η Κυβέρνηση θα θεσπίσει διαδικασίες για την εκ περιτροπής μετακίνηση διευθυντών επί περιοδικής βάσεως [Ιούνιος 2012] (ΜοU, παρ. 2.4).
- Η Κυβέρνηση θα βελτιώσει το σύστημα προστασίας πληροφοριοδοτών οι οποίοι αναφέρουν περιπτώσεις διαφθοράς [Ιούνιος 2012] (ΜοU, παρ. 2.4).
- Ο Κώδικας Βιβλίων και Στοιχείων καταργείται εξ ολοκλήρου και αντικαθίσταται από απλούστερη νομοθεσία. [Ιούνιος 2012] (ΜοU, παρ. 2.4).
-Δημοσιεύεται σχέδιο για την εκκαθάριση ληξιπρόθεσμων οφειλών από δημοσίους οργανισμούς μέχρι τον Ιούνιο του 2012. Η Κυβέρνηση διασφαλίζει ότι το σύνολο των ληξιπρόθεσμων οφειλών σημειώνει σταθερή πτώση. Τα δεδομένα επί των ληξιπρόθεσμων οφειλών θα δημοσιοποιούνται
σε μηνιαία βάση με χρονική υστέρηση όχι μεγαλύτερη των 20 ημερών από το τέλος εκάστου μήνα. (ΜοU, παρ. 2.5)
- Η Κυβέρνηση συνεχίζει τη διαδικασία δημιουργίας μητρώων δεσμεύσεων, ώστε να καλύψει πλήρως τον προϋπολογισμό επενδύσεων και τουλάχιστον το 70% των φορέων της γενικής κυβέρνησης [Ιούνιος 2012]. (ΜοU, παρ. 2.5)
- Η Κυβέρνηση επιβάλλει την υποχρέωση στους οικονομικούς επιθεωρητές να αναφέρουν τις δεσμεύσεις, μεταξύ άλλων μέσω θέσπισης κυρώσεων σε φορείς που δεν υποβάλουν στοιχεία και υποβολή των επιθεωρητών σε πειθαρχική διαδικασία σε περιπτώσεις μη συμμόρφωσης. [Ιούνιος 2012] (ΜοU, παρ. 2.5).
- Η Κυβέρνηση εγκαθιδρύει ηλεκτρονικό αυτοματοποιημένο σύστημα το οποίο συνδέει τη Βάση Δεδομένων Απογραφής με την Ενιαία Αρχή Πληρωμών. [2ο τρίμηνο 2012] (MoU, παρ. 2.6).
6. Δημόσιες προμήθειες:
- Η Κυβέρνηση εντοπίζει έναν αριθμό πιθανών τομεακών Κεντρικών Αρχών Προμηθειών (ΚΑΠ), σε επίπεδο κεντρικής κυβέρνησης. Οι πρώτες ΚΑΠ είναι πλήρως λειτουργικές και συντονίζονται από την Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων. [2ο τρίμηνο 2012] (MoU, παρ. 2.6).
- Η Κυβέρνηση παρουσιάζει πιλοτική έκδοση του συστήματος ηλεκτρονικών προμηθειών [2ο τρίμηνο 2012] (MoU, παρ. 2.6).
- Η Κυβέρνηση αναλαμβάνει τη μεταρρύθμιση του συστήματος των δημοσίων συμβάσεων. Η αναθεώρηση θα αρχίσει από την ανάλυση της τρέχουσας κατάστασης. Ένα πρώτο σχέδιο δράσης για τη μεταρρύθμιση εκπονείται σε συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. [2ο τρίμηνο 2012] (MoU, παρ. 2.6).
- Η Κυβέρνηση αναλαμβάνει μια διεξοδική αναθεώρηση του συστήματος προσφυγών κατά των διαδικασιών ανάθεσης και προτείνει σχετικό σχέδιο δράσης σε συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. [2_ τρίμηνο 2012] (MoU, παρ. 2.6).
7. Χρηματοοικονομικός τομέας – ανακεφαλαιοποίηση και ενέργειες εξυγίανσης:
- Αποσαφηνίζονται δια νόμου οι υποχρεώσεις όσον αφορά τη διακυβέρνηση, το ρόλο και τις αρμοδιότητες του Ελληνικού Επικουρικού Κεφαλαίου Ευθύνης από Ατυχήματα Αυτοκινήτων, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι δύναται να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις του σχετικά με την αποζημίωση των θυμάτων από αυτοκινητιστικά δυστυχήματα, έως το 2ο τρίμηνο του 2012. (ΜοU, παρ. 3).
8. Αγορά εργασίας – μη μισθολογικό κόστος, αδήλωτη εργασία και εισφοροδιαφυγή:
- Διεξάγεται μία ανεξάρτητη αξιολόγηση σχετικά με την αποτελεσματικότητα της δομής και των δραστηριοτήτων του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας. Στη συνέχεια θα παρουσιαστούν οι διορθωτικές ενέργειες για την αντιμετώπιση της αναποτελεσματικότητας που έχει διαπιστωθεί στην προαναφερόμενη αξιολόγηση και θα τεθούν ποσοτικοί στόχοι για τον αριθμό των ελέγχων αδήλωτης εργασίας που πρέπει να εκτελεστούν. [2ο τρίμηνο του 2012]. (MoU, παρ. 4.1).
- Για όσες επιχειρήσεις χρησιμοποιούν την κάρτα εργασίας, καθίσταται υποχρεωτική η ταυτόχρονη πληρωμή μισθών, παρακρατηθέντων φόρων επί της μισθοδοσίας και κοινωνικών εισφορών με ηλεκτρονικά μέσα. [2ο τρίμηνο του 2012]. (MoU παρ. 4.1)
9. Νομοθετικά κατοχυρωμένα επαγγέλματα:
- Εφαρμογή του Κεφ. Α Ν. 3919/2011. Αναφορικά με τα επαγγέλματα για τα οποία απαιτείται επαναφορά περιορισμών σύμφωνα με τις αρχές της αναγκαιότητας, της αναλογικότητας και του δημόσιου συμφέροντος, η Κυβέρνηση θα περάσει την απαιτούμενη νομοθεσία το αργότερο έως το
τέλος Ιουνίου 2012, κατόπιν διαβουλεύσεων με την Επιτροπή Ανταγωνισμού και τους εκπροσώπους της Επιτροπής, του ΔΝΤ και της ΕΚΤ. (MoU, παρ. 4.2).
- Η Κυβέρνηση υιοθετεί σχετική νομοθεσία [2ο τρίμηνο 2012] για την ενίσχυση της διαφάνειας στη λειτουργία των επαγγελματικών φορέων, με τη δημοσίευση στην ιστοσελίδα κάθε επαγγελματικής οργάνωσης οικονομικών και άλλων στοιχείων. (MoU, παρ. 4.2).
- H Κυβέρνηση τροποποιεί το Άρθρο 10 του ΠΔ 100/2010 σχετικά με τη διαδικασία εξουσιοδότησης και ισχυουσών αμοιβών για ενεργειακούς επιθεωρητές, προκειμένου να καταργηθεί η ελάχιστη αμοιβή για τις παρεχόμενες υπηρεσίες ενεργειακού ελέγχου και να αντικατασταθεί η πάγια αμοιβή ανά τετραγωνικό μέτρο με τη μέγιστη αμοιβή. [2ο τρίμηνο 2012]
- Η Κυβέρνηση παρουσιάζει τα αποτελέσματα ελέγχου των κανονισμών των επαγγελμάτων προκειμένου να αξιολογηθεί η αιτιολόγηση και η αναλογικότητα των απαιτήσεων που περιορίζουν κάποιες δραστηριότητες σε παρόχους με συγκεκριμένα επαγγελματικά προσόντα. [2ο τρίμηνο 2012]
(MoU, παρ. 4.2).
- Η Κυβέρνηση τροποποιεί τους όρους εισδοχής και επανεισδοχής καθώς και τις προϋποθέσεις άσκησης του δικηγορικού επαγγέλματος. Πριν το τέλος Ιουνίου 2012 υιοθετείται νομοθεσία για την τροποποίηση ή κατάργηση διατάξεων σχετικά με την τιμολόγηση, την πρόσβαση και την άσκηση
επαγγελματικών ή οικονομικών δραστηριοτήτων που αντίκεινται στο Ν. 3919/2011, το Δίκαιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τις αρχές ανταγωνισμού.
Πιο συγκεκριμένα:
·καταργείται το Άρθρο 42.1 του Νομοθετικού Διατάγματος 3026/1954 σχετικά με την υποχρεωτική παρουσία δικηγόρου για την υπογραφή πράξεων ενώπιον συμβολαιογράφου για μία σειρά νομικών συναλλαγών,
· καταργούνται τα Άρθρα 92.2 και 92Α του Νομοθετικού Διατάγματος 3026/1954 που προβλέπουν το ελάχιστο ποσό που οφείλεται σε δικηγόρους που αμείβονται αποκλειστικά για υπηρεσίες που παρέχουν με έμμισθη εντολή. Το παρόν προβλέπεται με την επιφύλαξη ύπαρξης κανόνων αμοιβής
για τους ασκούμενους δικηγόρους. (MoU, παρ. 4.2)
10. Επιχειρηματικό περιβάλλον:
- Η Κυβέρνηση υιοθετεί πακέτο μεταρρυθμιστικών μέτρων για: την τροποποίηση το Άρθρο 11 Ν. 3897/2010 προκειμένου
α) να μειωθεί η ελάχιστη απόσταση που προβλέπει το εν λόγω άρθρο μεταξύ σταθμού υγρών καυσίμων και χώρων των οποίων η χωρητικότητα ξεπερνάει τα 50 άτομα,
 β) να καταργηθεί η απαίτηση κατασκευής ανεξάρτητης κυκλοφοριακής σύνδεσης για πρατήρια καυσίμων εντός έκτασης υπεραγοράς, όπως προβλέπει το Άρθρο 11 Ν. 3897/2010 και
γ) να τροποποιηθεί το Άρθρο 11 του ίδιου νόμου προκειμένου να επιτραπεί σε πολίτες του ΕΟΧ να ανοίξουν πρατηρίων υγρών καυσίμων στην Ελλάδα.
· τη διάθεση α) της εισφοράς 0,15% επί της αξίας CIF (κόστος, ασφάλιση και ναύλος) των αγαθών που εισάγονται από χώρες εκτός ΕΕ,
β) της εισφοράς 0,5% επί της αξίας όλων των εισαγομένων εμπορευμάτων (Α.Ν. 788/48 και ο Ν.3883/1958),
γ) του μη ανταποδοτικού τέλους που καταβάλλεται μέσω του λογαριασμού της ΔΕΗ και
δ) τη διάθεση του μη ανταποδοτικού τέλους επί της τιμής των καυσίμων στον κρατικό προϋπολογισμό του 2013 στον κρατικό προϋπολογισμό του 2013. [2ο τρίμηνο 2012] (MoU,παρ. 4.2).
- Η Κυβέρνηση εκδίδει το προβλεπόμενο ΠΔ για τους Πιστοποιημένους Επιθεωρητές, ως εφαρμογή του Ν. 3982/2011 περί απλοποίησης της αδειοδότησης τεχνικών επαγγελματικών και μεταποιητικών
δραστηριοτήτων και επιχειρηματικώνπάρκων. [2ο τρίμηνο 2012] (MoU, παρ. 4.2).
- Ως εφαρμογή του Ν. 4014/2011 για την περιβαλλοντική αδειοδότηση έργων και δραστηριοτήτων η Κυβέρνηση εκδίδει τις προβλεπόμενες ΥΑ για την περιβαλλοντική αδειοδότηση έργων και δραστηριοτήτων. [2ο τρίμηνο 2012] (MoU, παρ. 4.2)
- Υιοθέτηση του προσχεδίου νόμου εντός του 2ου τριμήνου 2012, προκειμένου να αρθεί η απαγόρευση της αναγνώρισης των επαγγελματικών τίτλων που προέρχονται από διπλώματα τα οποία απονέμονται βάσει συμφωνίας δικαιόχρησης. Οι κάτοχοι των διπλωμάτων που απονέμονται βάσει συμφωνίας δικαιόχρησης, από άλλα Κράτη Μέλη θα πρέπει να έχουν το δικαίωμα να εργάζονται στην Ελλάδα υπό τους ίδιους όρους όπως και οι κάτοχοι ελληνικών πτυχίων. (MoU, παρ. 4.2).
- Η Κυβέρνηση υιοθετεί νομοθετικά μέτρα για τη διαχείριση των βιομηχανικών επικίνδυνων αποβλήτων. [2_ τρίμηνο 2012] (MoU, παρ. 4.2).
-Eπιβαρύνσεις υπέρ τρίτων: Ο κατάλογος των μη ανταποδοτικών τελών υπέρ τρίτων που παρουσιάστηκε στις υπηρεσίες της Επιτροπής το Νοέμβριο του 2011 εξειδικεύεται περαιτέρω με
α) τον προσδιορισμό των δικαιούχων,
β) τον προσδιορισμό της νομικής βάσης κάθε εισφοράς και
γ) την ποσοτικοποίηση των εισφορών που καταβάλλουν οι καταναλωτές υπέρ αυτών των δικαιούχων, με σκοπό τον εξορθολογισμό αυτών των εισφορών και/ή τη διοχέτευση αυτών μέσω του κρατικού προϋπολογισμού. [2ο τρίμηνο 2012] (MoU, παρ. 4.2).
11. Μεταφορές: - Η Κυβέρνηση καθορίζει στρατηγική για την ένταξη των λιμένων στο γενικό σύστημα εφοδιασμού και μεταφορών, προσδιορίζοντας τους στόχους, το πεδίο εφαρμογής, τις προτεραιότητες και την κατανομή των πόρων. [2ο τρίμηνο 2012] (MoU, παρ. 4.2)
- Η Κυβέρνηση υποβάλλει έγγραφο πολιτικής, το οποίο θα προσδιορίζει τον τρόπο με τον οποίο θα συγχωνευθούν σε ομάδες οι περιφερειακοί αερολιμένες, διασφαλίζοντας ότι θα καταστούν οικονομικά βιώσιμοι, σύμφωνα με τους κανόνες περί κρατικών ενισχύσεων. [2ο τρίμηνο 2012]
(MoU, παρ. 4.2).
-Η ελληνική ρυθμιστική αρχή σιδηροδρόμων θεσπίζει τις διαδικασίες έκδοσης αδειών και αποφάσεων που επηρεάζουν την άνευ διακρίσεων πρόσβαση σιδηροδρομικών επιχειρήσεων της ΕΕ στις ελληνικές σιδηροδρομικές υποδομές και προσδιορίζει τα στοιχεία αναφοράς για την
αποτελεσματικότητα κόστους του υπεύθυνου υποδομών. Όλοι οι χειριστές λαμβάνουν άδειες και πιστοποιητικά ασφαλείας. [2ο τρίμηνο 2012] (MoU, παρ. 4.2).
12. Ενέργεια:
- Πιστοποίηση του διαχωρισμένου Διαχειριστή Συστήματος Διανομής από την Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας. [2ο τρίμηνο 2012] (MoU, παρ. 4.2).
- Η Κυβέρνηση αρχίζει την εφαρμογή των μέτρων που διασφαλίζουν την πρόσβαση τρίτων στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από λιγνίτη. [2ο τρίμηνο 2012] (MoU, παρ. 4.2).
- Υιοθετούνται περαιτέρω μέτρα προκειμένου να διασφαλιστεί ότι η ενεργειακή συνιστώσα των επίσημων τιμολογίων για νοικοκυριά και μικρές επιχειρήσεις αντανακλά, το αργότερο έως τον Ιούνιο του 2013, τις τιμές χονδρικής αγοράς, με εξαίρεση τους ευπαθείς καταναλωτές. [2ο τρίμηνο 2012] (MoU, παρ. 4.2).
- Η Κυβέρνηση επιδιώκει την υλοποίηση του προγράμματος ανανεώσιμων πηγών ενέργειας «Ήλιος», μέσω διευκόλυνσης της διαδικασίας αδειοδότησης [2ο τρίμηνο 2012] και ανάπτυξης συνεργασίας με άλλες χώρες της ΕΕ για την εξαγωγή ηλιακής ενέργειας. (MoU, παρ. 4.2).
- Όσον αφορά το Ψηφιακό Μέρισμα, η Κυβέρνηση (και/ή η ΕΕΤΤ) επιλύει ζητήματα διασυνοριακού συντονισμού με γειτονικές χώρες και αρχίζει τη διαβούλευση για την τροποποίηση των σχεδίων συχνοτήτων και αναμετάδοσης. [2ο τρίμηνο 2012] (MoU, παρ. 4.2).
13. Διαρθρωτικά ταμεία και ταμείο συνοχής: - Η Κυβέρνηση δεσμεύει κονδύλια για:
. την ολοκλήρωση ημιτελών έργων που περιλαμβάνονται στην τεκμηρίωση κλεισίματος του επιχειρησιακού προγράμματος 2000 – 2006 (περίπου €260 εκατ.),
· την ολοκλήρωση της εφαρμογής και του κλεισίματος των έργων του ταμείου συνοχής 2000- 2006,
· την κάλυψη της απαιτούμενης εθνικής συνεισφοράς, συμπεριλαμβανόμενων και των μη επιλέξιμων δαπανών (π.χ. των εξαγορών γης), στο πλαίσιο των επιχειρησιακών προγραμμάτων 2007-2013. [2ο
τρίμηνο 2012] (MoU, παρ. 4.3).
- Η Κυβέρνηση λαμβάνει μέτρα για την επιτάχυνση της απορρόφησης και την απλούστευση της υλοποίησης των έργων με
α) χαρτογράφηση των ευθυνών και κατάργηση των περιττών σταδίων, και
β) ενοποίηση των διαχειριστικών ικανοτήτων, κατά περίπτωση, σύμφωνα με τα υφιστάμενα συστήματα διαχείρισης και ελέγχου. [2ο τρίμηνο του 2012] (MoU, παρ. 4.3).
14. Εκπαιδευτικό σύστημα: - Η Κυβέρνηση υλοποιεί το σχέδιο δράσης για τη βελτίωση της αποδοτικότητας και της αποτελεσματικότητας του εκπαιδευτικού συστήματος και υποβάλει εξαμηνιαίες εκθέσεις σχετικά με την πρόοδο της εφαρμογής της. [2ο τρίμηνο του 2012] (MoU, παρ. 4.4).
15. Δικαστικό σύστημα: - Η Κυβέρνηση παρουσιάζει μια ποιοτική μελέτη σχετικά με τα ποσοστά ανάκτησης στο πλαίσιο της διαδικασίας αναγκαστικής εκτέλεσης, με αξιολόγηση των ποσοστών επιτυχίας και της αποτελεσματικότητας των διαφόρων τρόπων εκτέλεσης. [2ο τρίμηνο του 2012] (ΜoU, παρ. 4.5).
- Η ομάδα εργασίας που έχει λάβει εντολή αναθεώρησης του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας, θα προετοιμάσει ένα συνοπτικό έγγραφο προβληματισμού, το οποίο θα προσδιορίζει τα βασικά θέματα και τα σημεία συμφόρησης κατά το προδικαστικό, το δικαστικό και το εκτελεστικό στάδια των αστικών υποθέσεων και θα παραθέτει προτεινόμενες λύσεις. [2ο τρίμηνο 2012] (ΜoU, παρ. 4.5)
- H Κυβέρνηση θα ψηφίσει ΠΔ το οποίο θα προβλέπει τον εξορθολογισμό και την αναδιοργάνωση των ειρηνοδικείων [2ο τρίμηνο 2012] (ΜoU, παρ. 4.5).
- Η Κυβέρνηση εκπονεί μία στρατηγική για την ενεργό προώθηση της προδικαστικής συνδιαλλαγής, της διαμεσολάβησης και της διαιτησίας. [2ο τρίμηνο του 2012] (ΜoU, παρ. 4.5)
- Από το τέλος Ιουνίου 2012, η Κυβέρνηση ενημερώνει και βελτιώνει περαιτέρω, κάθε τρίμηνο, το σχέδιο εργασίας ηλεκτρονικής δικαιοσύνης (e-justice) του Δεκεμβρίου 2011. (ΜoU, παρ. 4.5).
- Παρουσίαση έως το τέλος Ιουνίου 2012 μελέτης των εκκρεμών μη φορολογικών υποθέσεων των δικαστηρίων, η οποία θα έχει πραγματοποιηθεί από κοινού με ένα εξωτερικό φορέα εμπειρογνωμόνων. (ΜoU, παρ. 4.5).
- Μείωση των εκκρεμών φορολογικών υποθέσεων κατά τουλάχιστον 50 τοις εκατό μέχρι το τέλος Ιούνιου του 2012 – σύμφωνα με το σχέδιο εργασίας – (ΜoU, παρ.4.5).
16. Συνταξιοδοτική μεταρρύθμιση:
- Στη συνέχεια, έως τα τέλη Ιουνίου, θα εισάγουμε μεταρρυθμίσεις για να εξαλείψουμε τις ληξιπρόθεσμες οφειλές και τα ελλείμματα στα ταμεία εφάπαξ. (MEFP παρ. 7)
17. Καθιέρωση επιτελικών μονάδων κλειδί.
Οι κύριες μονάδες έχουν συσταθεί, συμπεριλαμβανομένης της μονάδας μεγάλων φορολογούμενων, της μονάδας συλλογής χρεών και του τμήματος ελέγχου. Κοιτώντας μπροστά, η προτεραιότητα μας είναι η οικοδόμηση της παραγωγικής ικανότητας των σχετικών μονάδων. Το 2012, έως το δεύτερο
τρίμηνο, θα ολοκληρώσουμε τον διπλασιασμό της παραγωγικής ικανότητας ελέγχου της μονάδας μεγάλων φορολογουμένων. (MEFP παρ. 12).
18. Δημοσιονομική αναφορά. - (iii) θα επεκτείνουμε τα προσφάτως εγκαταστημένα σε πιλοτική βάση συστήματα πληροφορικής για τη συλλογή με περισσότερες λεπτομέρειες δεδομένων εσόδων και δαπανών από τις οντότητες του γενικού κράτους (το νέο σύστημα θα καλύψει άνω του 90 τοις εκατό των δαπανών έως το τέλος
Ιουνίου 2012). (MEFP παρ. 13).
19. Διαχείριση μη εξυπηρετούμενων δανείων:
- Προετοιμασία τροποποιήσεων του νομικού πλαισίου για την αντιμετώπιση των μη εξυπηρετούμενων δανείων και εκείνων σε κίνδυνο να μετατραπούν, με τη συνδρομή διεθνών εμπειρογνωμόνων και της ΕΕ/ΕΚΤ/ ΔΝΤ κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου 2012 (MEFP παρ. 18).
20. Σύστημα υγείας:
- Ως αποτέλεσμα της διαδικασίας συγκέντρωσης, ο ΕΟΠΥΥ εξορθολογίζει τον αριθμό των συμβάσεων με ιδιώτες ιατρούς, έτσι ώστε να μειωθεί η αναλογία ιατρών-ασθενών κοντά στον, πολύ χαμηλότερο, μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. [2_ τρίμηνο 2012] (MoU, παρ. 2.8).
- Υπουργείο Υγείας και ΦΚΑ υλοποιούν ένα αποτελεσματικό σύστημα παρακολούθησης της συνταγογραφικής δραστηριότητας. Καθιερώνεται μία διαδικασία για την τακτική αξιολόγηση των στοιχείων που λαμβάνονται από το σύστημα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης. [2_ τρίμηνο 2012] (MoU, παρ. 2.8).
- Η Κυβέρνηση παρέχει μηνιαίως ενημέρωση και προειδοποιήσεις σε κάθε ιατρό σχετικά με τη συνταγογραφική του δραστηριότητα, όταν παρατηρείται συνταγογράφηση άνω του μέσου όρου των συγκρίσιμων ιατρών, καθώς και όταν παραβαίνει τις κατευθυντήριες οδηγίες για τη συνταγογράφηση.
- Επίσης δημοσιεύεται ετήσια έκθεση που καλύπτει:
1) τις ποσότητες και αξίες των συνταγών του κάθε ιατρού, τόσο σε σύγκριση με τους ομοταγείς του, όσο και με τις κατευθυντήριες οδηγίες για τη συνταγογράφηση,
2) τη συνταγογράφηση του κάθε ιατρού για γενόσημα φάρμακα, έναντι των πρωτοτύπων και εντός πατέντας φαρμάκων, και 3) τη συνταγογράφηση των αντιβιοτικών. [2_ τρίμηνο 2012] (MoU, παρ. 2.8).
- Εάν η μηνιαία παρακολούθηση της δαπάνης δείξει ότι η μείωση των φαρμακευτικών δαπανών δεν παράγει τα αναμενόμενα αποτελέσματα, θα πρέπει άμεσα να ληφθούν πρόσθετα μέτρα ώστε η φαρμακευτική κατανάλωση να διατηρηθεί υπό έλεγχο. Τα μέτρα αυτά περιλαμβάνουν τον
προϋπολογισμό συνταγογράφησης για κάθε ιατρό, το στόχο του μέσου κόστους συνταγογράφησης ανά ασθενή και, εάν χρειαστεί, οριζόντιες περαιτέρω περικοπές τιμών και περιθωρίων κέρδους και αυξήσεις των συμμετοχών. [2ο τρίμηνο 2012] (MoU, παρ. 2.8).
- Η Κυβέρνηση καθιστά υποχρεωτικό για όλα τα δημόσια νοσοκομεία να προμηθεύονται τα φαρμακευτικά προϊόντα ανά δραστική ουσία, κάνοντας χρήση των κεντρικών διαγωνιστικών διαδικασιών που αναπτύσσονται από την ΕΠΥ και υπαγορεύοντας τη συμμόρφωση με τα θεραπευτικά πρωτόκολλα και τις κατευθυντήριες οδηγίες για τη συνταγογράφηση. [2ο τρίμηνο 2012] (MoU, παρ. 2.8).
- Η Κυβέρνηση απλοποιεί τις διοικητικές και νομικές διαδικασίες για την επιτάχυνση της εισαγωγής στην αγορά φθηνότερων γενόσημων φαρμάκων στη θετική λίστα. [2ο τρίμηνο 2012] (MoU, παρ. 2.8).
- Εισάγονται συστήματα αναλυτικής λογιστικής κόστους και τακτικής ετήσιας δημοσίευσης ισολογισμού από όλα τα νοσοκομεία. [2ο τρίμηνο 2012] (MoU, παρ. 2.8).
- Γίνεται άμεση τιμολόγηση των συνολικών εξόδων θεραπείας (το αργότερο εντός 2 μηνών) προς άλλες χώρες της ΕΕ και ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες, για τη θεραπεία αλλοδαπών/κατοίκων εξωτερικού. [2ο τρίμηνο 2012] (MoU, παρ. 2.8).
- Υλοποιείται η είσπραξη των συμμετοχών και η εφαρμογή μηχανισμών που καταπολεμούν τη διαφθορά και εξαλείφουν το φαινόμενο των «ανεπίσημων» πληρωμών στα νοσοκομεία. [2ο τρίμηνο 2012] (MoU, παρ. 2.8).
- Η Κυβέρνηση έχει ολοκληρώσει τη συγκέντρωση όλων των σχετικών με την υγεία διαδικασιών και ευθυνών λήψης αποφάσεων (συμπεριλαμβανόμενων και των δαπανών μισθοδοσίας), υπό το Υπουργείο Υγείας, το αργότερο έως τον Ιούνιο 2012. (MoU, παρ. 2.8).
- Όλοι οι άλλοι (πλην ΕΟΠΥΥ και λοιπών ασφαλιστικών ταμείων) φορείς πρόνοιας/κοινωνικής αρωγής του Υπουργείου Υγείας μετακινούνται στο Υπουργείο Εργασίας έως τον Ιούνιο 2012. (MoU, παρ. 2.8).

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Μαύρη να είναι η ζωή όσων θα τους ψηφίσουν