Δευτέρα 26 Νοεμβρίου 2012

Αποδεικνύεται Χίμαιρα το Αεροδρόμιο στην Τρίπολη


Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας γνωμάτευσε αρνητικά στην  πιθανότητα άμεσης δημιουργίας αεροδρομίου χαμηλού κόστους, στην Τρίπολη, όπως ονειρεύτηκαν χιλιάδες μικροεπιχειρηματίες που ενεργοποιούνται στον τουρισμό, στην αγροτική οικονομία και στο  εμπόριο.
Μια βασική προγραμματική εξαγγελία του Πέτρου Τατούλη εμφανίζεται ως μη πραγματοποιήσιμη αν και για την υλοποίησή της, η Περιφέρεια Πελοποννήσου επικαιροποίησε υφιστάμενη μελέτη, την οποία και εμπλούτισε με συμπληρωματικές μελέτες, χωρίς όμως να επιτύχει την άρση των αμφιβολιών που εκφράζονται για την ασφάλεια των πτήσεων. 
Τα νέα, αρνητικά στοιχεία, είδαν το φως της δημοσιότητας μέσα από την απάντηση που έδωσε ο αρμόδιος Υπουργός κ. Χατζηδάκης, στην 2685/8-10-2012 ερώτηση που είχε καταθέσει ο Βουλευτής Αργολίδας της Νέας Δημοκρατίας κ. Γ. Ανδριανός. Θέμα της ερώτησης ήταν "η μετατροπή του στρατιωτικού αεροδρομίου Τρίπολης ώστε να λειτουργεί ως αερολιμένας για πτήσεις χαμηλού κόστους για την ώθηση της τουριστικής ανάπτυξης".
Ο Υπουργός στην απάντησή του, μεταξύ άλλων, αναφέρει ότι: 

«Η ΥΠΑ με το υπ’ αριθμ. ΑΠ/ΥΠΑ/Δ13/Α/34129/1460/30-10-2012 έγγραφό της, μας ενημέρωσε ότι:
Η εξέταση των προτάσεων της επικαιροποιημένης μελέτης που υποβλήθηκε από την Περιφέρεια Πελοποννήσου και των συναφών συμπληρωματικών μελετών που εκπονήθηκαν από την ίδια, έχουν οδηγήσει στα εξής συμπεράσματα:
1. Τα επιχειρησιακά προβλήματα και ο κίνδυνος της ασφάλειας των πτήσεων παραμένουν ακόμα και στην περίπτωση της επέκτασης και της περιστροφής του διαδρόμου στο Αεροδρόμιο της Τρίπολης.
2. Η ανάπτυξη συμβατικών ενόργανων διαδικασιών βασιζόμενων σε VOR/DME και για τα δύο άκρα του διαδρόμου δεν κρίνεται δυνατή λόγω των ορεινών όγκων.
3. Η εγκατάσταση και επιχειρησιακή χρήση ILS δεν είναι εφικτή λόγω εμφανών εμποδίων – εδαφικών εξάρσεων και ουσιαστική μη αξιοποιήσιμη λόγω OCH, υψηλών ελαχίστων και βαθμού καθόδου μη συμβατού με τις απαιτήσεις του ICAO.
4. Η χρήση και εκμετάλλευση δορυφορικών συστημάτων (EGNOS- SBAS) η οποία αποτελεί μια ενδεχόμενη λύση δεν είναι εφικτή επί του παρόντος, δεδομένου ότι ο Ευρωπαϊκός σχεδιασμός για την έναρξη εκτέλεσης διαδικασιών βασισμένων στο EGNOS στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια ξεκινά το 2015.
Σημειώνεται ότι κρίσιμο μέγεθος για την οριστική αξιολόγηση της εν λόγω πρότασης θα αποτελέσουν τα συμπεράσματα μελέτης κόστους – οφέλους, η οποία θα εκπονηθεί εφόσον επιλυθούν οι ανωτέρω δυσχέρειες καθώς πολιτική προτεραιότητα του ΥΠΑΝΥΠ αποτελεί η διασφάλιση της οικονομικής βιωσιμότητας και της αποτελεσματικότητας των παρεμβάσεων της Πολιτείας».

Δεν υπάρχουν σχόλια: