Αποζημίωση
συνολικού ύψους 580.000 ευρώ υποχρεούται να καταβάλει το Ελληνικό Δημόσιο, με
απόφαση του Διοικητικού Πρωτοδικείου της Αθήνας στη σύζυγο και τον ανήλικο γιο
του 36χρονου κυβερνήτη του μοιραίου ελικοπτέρου τύπου Σινούκ που κατέπεσε στις
11 Σεπτεμβρίου του 2004 στη Σιθωνία Χαλκιδικής με αποτέλεσμα να βρουν το θάνατο
τα έξι μέλη του πληρώματος, ο Πατριάρχης Αλεξανδρείας και Πάσης Αφρικής Πέτρος
και οι, 11 συνοδοί του που επέβαιναν σ’ αυτό. Να σημειώσουμε ότι, το ελληνικό δημόσιο έκανε ότι μπορούσε για την αποφυγή καταβολής αποζημίωσης.
Το Διοικητικό Πρωτοδικείο
επικαλούμενο το πόρισμα της επιτροπής πραγματογνωμόνων, έκρινε ότι δεν
προκύπτει υπαιτιότητα του 6μελούς πληρώματος για την πτώση του ελικοπτέρου, τα
ακριβή αίτια της οποίας, όπως αναφέρει στην απόφασή του δεν μπόρεσαν να
εξακριβωθούν. Το δικαστήριο πιθανολογεί μάλιστα ως αιτία την απώλεια πιέσεως
στο Νο 2 υδραυλικό σύστημα ελέγχου πτήσεως, σε συνδυασμό με άλλους παράγοντες.
Ωστόσο, με την απόφαση απορρίπτονται όλοι οι ισχυρισμοί του δημοσίου περί μη
υποχρέωσης καταβολής αποζημίωσης για ψυχική οδύνη.
Και αυτό γιατί, όπως
χαρακτηριστικά αναφέρεται στο σκεπτικό της απόφασης, η συγκεκριμένη πτήση είχε
κρατικό σκοπό και αποσκοπούσε στο δημόσιο συμφέρον. Άλλωστε, σύμφωνα με τους
δικαστές, δεν επρόκειτο για μια οποιαδήποτε μετακίνηση Πατριάρχη, αλλά για την
μετάβαση στο Άγιο Όρος του Προκαθήμενου του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας, που λόγω
του Θρησκευτικού του αξιώματος είχε προεχόντως προσκυνηματικό χαρακτήρα, ενώ
αποκτούσε ιδιαίτερη σημασία λόγω της αποστολής του Πατριαρχείου στη διατήρηση
και διάδοση της Ελληνορθόδοξης θρησκευτικής πίστης σε χώρες Αφρικής.
Με το σκεπτικό αυτό το
Διοικητικό Πρωτοδικείο επιδίκασε για ψυχική οδύνη το ποσό των 180.000 ευρώ στη
σύζυγο του 36χρόνου κυβερνήτη Παναγιώτη Παπαναστασίου και το ποσό των 400.000
ευρώ στον ηλικίας μόλις 2,5 ετών τότε γιο του, με το νόμιμο τόκο από την ημέρα
κατάθεσης της σχετικής αγωγής.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου