Τετάρτη 2 Ιανουαρίου 2013

Οι ρατσιστικές δηλώσεις του Πέτρου Τατούλη, κατά τον ΣΥΡΙΖΑ

Με αφορμή την (ορθή πολιτικά και κοινωνικά) δήλωση του Περιφερειάρχη Πελοποννήσου κ. Πέτρου Τατούλη για υποχρέωση της πολιτείας για άμεση διάλυση των παρανόμων καταυλισμών ομάδων ημεδαπών και αλλοδαπών Ρομά, στα όρια του αστικού ιστού των πόλεων της Περιφέρειας Πελοποννήσου, το "Τμήμα Δικαιωμάτων" του ΣΥΡΙΖΑ εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία χαρακτηρίζει τις δηλώσεις του Περιφερειάρχη Πελοπονήσσου ως ρατσιστικές.
Στην ίδια ανακοίνωση, ο Συ.Ριζ.Α., παρέχει πολιτική κάλυψη στα πάμπολλα φαινόμενα παραβατικότητας και εγκληματικότητας που εκκολάπτονται στους καταυλισμούς αναφέροντας ότι "κάθε κρατικό όργανο οφείλει να απέχει από κατασταλτικές ενέργειες που αφήνουν απροστάτευτους τους Ρομά και συμβάλουν στην όξυνση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν". Συγχρόνως αποκαλύπτει την στρατηγική εκλογικού προσεταιρισμού την οποία εφαρμόζει, ομολογώντας ότι "Ο Συ.Ριζ.Α. θα εργαστεί για την οικοδόμηση ισχυρών συμμαχιών ανάμεσα στα λαικά στρώματα της πλειονότητας και των Ρομά ....."
Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ


"Το Τμήμα Δικαιωμάτων ΣΥΡΙΖΑ θεωρεί ότι η έκκληση του Περιφερειάρχη Πελοποννήσου κ. Τατούλη προς την Αστυνομία να καταστρέψει άμεσα τους καταυλισμούς των Ρομά, προτού λυθεί το ζήτημα της μετεγκατάστασης τους σε νέους αξιοπρεπείς χώρους, κινείται εκτός του πλαισίου της διεθνούς νομιμότητας και προσβάλλει τόσο το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα πρόσβασης σε κατοικία όσο και την αρχή της ίσης μεταχείρισης.
Υπενθυμίζουμε στον κ. Περιφερειάρχη σ' ένα κράτος δικαίου υπεύθυνοι για τις όποιες παράνομες πράξεις είναι τα άτομα που τις τελούν και όχι οι συγγενείς τους, οι γείτονές τους, τα μέλη της κοινότητάς τους. Και σε κάθε περίπτωση η τιμωρία τους δεν μπορεί να περιλαμβάνει τον εκπατρισμό ή το διωγμό από την οικία.
Μετά από δεκαετίες απαξίωσης και περιθωριοποίησης των Ρομά από το ελληνικό κράτος -που οδήγησαν και οδηγούν μεγάλα τμήματα αυτών των ανθρώπων στην παραβατικότητα και σε συμπεριφορές που ενισχύουν ρατσιστικές αντιλήψεις- είναι χρέος της Πολιτείας να διαμορφώσει όλες εκείνες τις κατάλληλες συνθήκες που θα επιτρέψουν την ομαλή κοινωνική ένταξη των Ρομά σε καθεστώς πλήρους ισοτιμίας στην κοινωνική, πολιτική και οικονομική ζωή της χώρας και, μέχρι να αναπτυχθούν τέτοιες πολιτικές, κάθε κρατικό όργανο οφείλει να απέχει από κατασταλτικές ενέργειες που αφήνουν απροστάτευτους τους Ρομά και συμβάλουν στην όξυνση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν. Ο Συ.Ριζ.Α. θα εργαστεί για την οικοδόμηση ισχυρών συμμαχιών ανάμεσα στα λαϊκά στρώματα της πλειονότητας και των Ρομά με σκοπό να σπάσει ο φαύλος κύκλος της περιθωριοποίησής τους".

Δεν υπάρχουν σχόλια: