Σάββατο 12 Οκτωβρίου 2013

Τα κατορθώματα της συγκυβέρνησης των προθύμων και των προχείρων

Η κυβέρνηση των προθύμων, όπως αποκαλεί ο λαός μας την συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ, απέκτησε και ένα ακόμη παρατσούκλι. Όλο και περισσότεροι τους αποκαλούν «κυβέρνηση των προχείρων», λόγω της προχειρότητας με την οποία  νομοθετούν.
Ο νόμος της κινητικότητας -διαθεσιμότητας ξεπέρασε κάθε προηγούμενο. Δημιούργησε τεράστιο πρόβλημα στους ήδη φοιτούντες μαθητές, ιδιαίτερα της Γ΄ τάξης, οι οποίοι βρέθηκαν ξαφνικά χωρίς σχολείο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η ειδικότητα Γραφικών Τεχνών στην Καλαμάτα όπου, οι μαθητές στο τέλος του σχολικού έτους είχαν προγραμματιστεί να δώσουν Πανελλαδικές εξετάσεις, και τώρα δεν έχουν καν σχολείο να φοιτήσουν.
Ο Θανάσης Πετράκος, Βουλευτής Μεσσηνίας (ΣΥΡΙΖΑ), σε ερώτηση που συνυπογράφει με τρεις ακόμη βουλευτές, αναφέρεται στα προβλήματα και τις αντινομίες
σχετικά με τις μετατάξεις των καθηγητών από την Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και διατυπώνει τρία κέραια ερωτήματα.
Η ΕΡΩΤΗΣΗ
«Πραγματοποιήθηκε η διαδικασία των μετατάξεων από την Β/θμια στην Α/θμια εκπαίδευση για την κάλυψη κενών. Οι μετατάξεις αυτές έγιναν με τη λογική, και σωστά, ότι οι εκπαιδευτικοί αυτοί πληρούν τα τυπικά προσόντα για τις θέσεις αυτές. Αντίστοιχα πολλοί εκπαιδευτικοί των καταργούμενων ειδικοτήτων στην Τεχνική Εκπαίδευση είναι κάτοχοι και δεύτερου πτυχίου όπως για παράδειγμα βρεφονηπιοκόμοι (ΠΕ18.33) που έχουν και πτυχίο νηπιαγωγού (ΠΕ60). Στους εκπαιδευτικούς αυτούς δεν δόθηκε το δικαίωμα να κάνουν αίτηση για μετάταξη στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση (π.χ. νηπιαγωγεία) γιατί είναι «κλειδωμένοι» στο καθεστώς της διαθεσιμότητας.
Συνεπώς εκπαιδευτικοί που έχουν αναγνωρίσει ή θα αναγνωρίσουν το δεύτερο πτυχίο ακολουθώντας τις διαδικασίες που προβλέπει ο νόμος θα έπρεπε να τους δίνεται η δυνατότητα να μεταταχθούν στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
Επιπρόσθετα πρέπει να τονίσουμε ότι τον περασμένο Μάρτιο είχαν γίνει αιτήσεις για μετάταξη σε εθελοντική βάση από την Β/θμια στην Α/θμια. Οι αιτήσεις αυτές αγνοήθηκαν χωρίς καμία εξήγηση. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα εκπαιδευτικοί που δικαιούνταν μετάταξη να βρεθούν σε διαθεσιμότητα-κινητικότητα, ενώ άλλοι εκπαιδευτικοί με τα ίδια προσόντα να μεταταχθούν.
Κατόπιν τούτων ερωτώνται οι αρμόδιοι υπουργοί:
-Θα δοθεί η δυνατότητα σε όσους εκπαιδευτικούς είχαν θέσεις στις καταργηθείσες ειδικότητες και έχουν δεύτερο πτυχίο, εφόσον γίνει αναγνώριση αυτού, να μεταχθούν στην Α/θμια εκπαίδευση;
-Για ποιο λόγο αγνοήθηκαν οι εθελοντικές αιτήσεις για μετατάξεις και δημιουργήθηκε αυτή η άνιση μεταχείριση στους εκπαιδευτικούς;  
-Σε ποια σχολεία θα φοιτήσουν οι μαθητές της Β και της Γ τάξης των καταργούμενων ειδικοτήτων;

Δεν υπάρχουν σχόλια: