Μετράει
ήδη 24 χρόνια ζωής στη τοπική μας κοινωνία και από το 2011 εξυπηρετεί ολόκληρο
τον διευρυμένο Καλλικρατικό Δήμο Ναυπλίου. Ένα Δήμο που, τώρα πια, εκτείνεται
και σε αγροτικές περιοχές, όπου όμως δεν υπήρχαν αντίστοιχες υποδομές και υπηρεσίες,
γεγονός που δυσχεραίνει το έργο της .
Ωστόσο, με το υπάρχον προσωπικό της ανταποκρίνεται στις θεσμικές υποχρεώσεις της
στους τομείς της ύδρευσης και της αποχέτευσης.
Στα 24 χρόνια λειτουργίας της έχει εκτελέσει σημαντικότατα έργα υποδομής, αξίας πολλών εκατομμυρίων ευρώ, τροφοδοτώντας όλο το δήμο με πόσιμο νερό, που προέρχεται από τις πηγές στους Μύλους και λειτουργώντας από κοινού με τη ΔΕΥΑ Άργους τον βιολογικό καθαρισμό.
Οι προκλήσεις σήμερα, για τη ΔΕΥΑ Ναυπλίου, είναι μεγάλες. Πρέπει να υδροδοτήσει και τα νέα Δημοτικά Διαμερίσματα που εντάχθηκαν στο Δήμο Ναυπλίου και να επεκτείνει το δίκτυο της αποχέτευσης. Για το σκοπό αυτό εκπονεί μελέτες, σχεδιάζει, θέτει προτεραιότητες και υποβάλλει τα αιτήματα στην Περιφέρεια ώστε να ενταχθούν σε Ευρωπαϊκά προγράμματα χρηματοδότησης και, στη συνέχεια τηρώντας τις νόμιμες διαδικασίες προχωρεί στην εκτέλεσή τους.
Πρόσφατο έργο, που εντάχθηκε μεταξύ και άλλων, και πρόκειται να ξεκινήσει είναι η κατασκευή αποχετευτικού δικτύου στο Δρέπανο. Έχει ήδη υποβληθεί η μελέτη υδροδότησης του Δημοτικού Διαμερίσματος Ασίνης. Παράλληλα, είναι σε πλήρη εξέλιξη 2 ακόμα μεγάλα έργα ύδρευσης και αποχέτευσης, που έχουν ξεκινήσει πριν 16 μήνες στο Ναύπλιο, αντικαθιστώντας παλιά τμήματα αγωγών ή επεκτείνοντας τα δίκτυα σε νεοαναπτυσσόμενες περιοχές.
«Η ΔΕΥΑΝ, μια από τις 145 ΔΕΥΑ της χώρας, στηρίζεται στο ανθρώπινο δυναμικό της που δίνει τον καλύτερο του εαυτό προκειμένου να εξυπηρετεί τους πολίτες στις καθημερινές του ανάγκες της υδροδότησης και της αποχέτευσης και προσπαθεί να διαχειρίζεται το νερό με τον καλύτερο τρόπο. Ωστλόσο, υπολείπονται ακόμα να γίνουν πολλά, κυρίως στις περιοχές που έχουν προβλήματα επάρκειας και ποιότητας νερού», μας λέει η κ. Αννα Μαντά, γεν. Διευθύντρια της επιχείρησης.
«Οι τοπικές μας κοινωνίες καλούνται να παίξουν βασικό ρόλο στην διατήρηση του φυσικού αυτού πόρου που ανήκει σε όλους μας δεδομένου ότι γνωρίζουν τις ιδιαίτερες ανάγκες και τις τοπικές συνθήκες. Αυτός ο ρόλος όμως είναι ταυτόχρονα δικαίωμα και υποχρέωση. Οι ίδιοι οι πολίτες -χρήστες επιβάλλεται να συνειδητοποιήσουν τα δικαιώματα αλλά και τις ευθύνες τους. Έχουν δικαίωμα στην ελεύθερη πρόσβαση σε καθαρό, πόσιμο νερό και σε υπηρεσίες αποχέτευσης με ένα ανταποδοτικό τιμολόγιο, ταυτόχρονα όμως έχουν και την υποχρέωση να είναι ενημερωμένοι και να χρησιμοποιούν λελογισμένα τον δημόσιο αυτό φυσικό πόρο» τονίζει η κ. Μαντά και συνεχίζει.: «Γι΄ αυτό χρειάζεται η ευαισθητοποίηση του κοινού και η συνεργασία μας με τα ΜΜΕ κρίνεται απαραίτητη.
Θεωρώ ότι είναι πολύ σημαντικό να πληροφορούνται επαρκώς οι πολίτες για το έργο της ΔΕΥΑΝ, για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει, για το σχεδιασμό της αλλά και τους τρόπους ορθής διαχείρισης και χρήσης του νερού. Τους αφορά άμεσα. Θα πρέπει να ξέρουν π.χ. ότι το κόστος της ηλεκτρικής ενέργειας επιβαρύνει πολύ τη τιμή του κυβικού, διότι η ΔΕΗ εφαρμόζει στις ΔΕΥΑ της χώρας το οικιακό τιμολόγιο αν και πρόκειται για πολύ μεγάλους καταναλωτές! Θα πρέπει ακόμα να ξέρει ότι η ΔΕΥΑ αγοράζει νερό από ιδιωτικές γεωτρήσεις έναντι υψηλού τιμήματος, σε περιοχές όπου δεν φτάνει το νερό των πηγών.
Χρειάζεται, επομένως, να αναπτύξουμε μια νέα κουλτούρα για το νερό. Μια νέα υδατική πολιτική πού θα καταδικάζει τη σπάταλη χρήση του πόσιμου νερού από τα νοικοκυριά ή τη κατανάλωση τεράστιων ποσοτήτων νερού για την άρδευση ή την αλόγιστη υπεράντληση από τις ανεξέλεγκτες γεωτρήσεις που δημιουργούν σοβαρές πληγές στον υδροφόρο ορίζοντα».
Στα 24 χρόνια λειτουργίας της έχει εκτελέσει σημαντικότατα έργα υποδομής, αξίας πολλών εκατομμυρίων ευρώ, τροφοδοτώντας όλο το δήμο με πόσιμο νερό, που προέρχεται από τις πηγές στους Μύλους και λειτουργώντας από κοινού με τη ΔΕΥΑ Άργους τον βιολογικό καθαρισμό.
Οι προκλήσεις σήμερα, για τη ΔΕΥΑ Ναυπλίου, είναι μεγάλες. Πρέπει να υδροδοτήσει και τα νέα Δημοτικά Διαμερίσματα που εντάχθηκαν στο Δήμο Ναυπλίου και να επεκτείνει το δίκτυο της αποχέτευσης. Για το σκοπό αυτό εκπονεί μελέτες, σχεδιάζει, θέτει προτεραιότητες και υποβάλλει τα αιτήματα στην Περιφέρεια ώστε να ενταχθούν σε Ευρωπαϊκά προγράμματα χρηματοδότησης και, στη συνέχεια τηρώντας τις νόμιμες διαδικασίες προχωρεί στην εκτέλεσή τους.
Πρόσφατο έργο, που εντάχθηκε μεταξύ και άλλων, και πρόκειται να ξεκινήσει είναι η κατασκευή αποχετευτικού δικτύου στο Δρέπανο. Έχει ήδη υποβληθεί η μελέτη υδροδότησης του Δημοτικού Διαμερίσματος Ασίνης. Παράλληλα, είναι σε πλήρη εξέλιξη 2 ακόμα μεγάλα έργα ύδρευσης και αποχέτευσης, που έχουν ξεκινήσει πριν 16 μήνες στο Ναύπλιο, αντικαθιστώντας παλιά τμήματα αγωγών ή επεκτείνοντας τα δίκτυα σε νεοαναπτυσσόμενες περιοχές.
«Η ΔΕΥΑΝ, μια από τις 145 ΔΕΥΑ της χώρας, στηρίζεται στο ανθρώπινο δυναμικό της που δίνει τον καλύτερο του εαυτό προκειμένου να εξυπηρετεί τους πολίτες στις καθημερινές του ανάγκες της υδροδότησης και της αποχέτευσης και προσπαθεί να διαχειρίζεται το νερό με τον καλύτερο τρόπο. Ωστλόσο, υπολείπονται ακόμα να γίνουν πολλά, κυρίως στις περιοχές που έχουν προβλήματα επάρκειας και ποιότητας νερού», μας λέει η κ. Αννα Μαντά, γεν. Διευθύντρια της επιχείρησης.
«Οι τοπικές μας κοινωνίες καλούνται να παίξουν βασικό ρόλο στην διατήρηση του φυσικού αυτού πόρου που ανήκει σε όλους μας δεδομένου ότι γνωρίζουν τις ιδιαίτερες ανάγκες και τις τοπικές συνθήκες. Αυτός ο ρόλος όμως είναι ταυτόχρονα δικαίωμα και υποχρέωση. Οι ίδιοι οι πολίτες -χρήστες επιβάλλεται να συνειδητοποιήσουν τα δικαιώματα αλλά και τις ευθύνες τους. Έχουν δικαίωμα στην ελεύθερη πρόσβαση σε καθαρό, πόσιμο νερό και σε υπηρεσίες αποχέτευσης με ένα ανταποδοτικό τιμολόγιο, ταυτόχρονα όμως έχουν και την υποχρέωση να είναι ενημερωμένοι και να χρησιμοποιούν λελογισμένα τον δημόσιο αυτό φυσικό πόρο» τονίζει η κ. Μαντά και συνεχίζει.: «Γι΄ αυτό χρειάζεται η ευαισθητοποίηση του κοινού και η συνεργασία μας με τα ΜΜΕ κρίνεται απαραίτητη.
Θεωρώ ότι είναι πολύ σημαντικό να πληροφορούνται επαρκώς οι πολίτες για το έργο της ΔΕΥΑΝ, για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει, για το σχεδιασμό της αλλά και τους τρόπους ορθής διαχείρισης και χρήσης του νερού. Τους αφορά άμεσα. Θα πρέπει να ξέρουν π.χ. ότι το κόστος της ηλεκτρικής ενέργειας επιβαρύνει πολύ τη τιμή του κυβικού, διότι η ΔΕΗ εφαρμόζει στις ΔΕΥΑ της χώρας το οικιακό τιμολόγιο αν και πρόκειται για πολύ μεγάλους καταναλωτές! Θα πρέπει ακόμα να ξέρει ότι η ΔΕΥΑ αγοράζει νερό από ιδιωτικές γεωτρήσεις έναντι υψηλού τιμήματος, σε περιοχές όπου δεν φτάνει το νερό των πηγών.
Χρειάζεται, επομένως, να αναπτύξουμε μια νέα κουλτούρα για το νερό. Μια νέα υδατική πολιτική πού θα καταδικάζει τη σπάταλη χρήση του πόσιμου νερού από τα νοικοκυριά ή τη κατανάλωση τεράστιων ποσοτήτων νερού για την άρδευση ή την αλόγιστη υπεράντληση από τις ανεξέλεγκτες γεωτρήσεις που δημιουργούν σοβαρές πληγές στον υδροφόρο ορίζοντα».

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου