του Γιάννη Εμμανουήλ*
Με έγγραφο της η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης προτείνει
το κλείσιμο του Δημοτικού Σχολείου στον Άγιο Δημήτριο. Μετά το κλείσιμο του Γυμνασίου
στο χωριό μας σε παρελθόντα μνημονιακό χρόνο, έρχεται και το τελειωτικό χτύπημα
στη Τοπική μας κοινωνία. Γιατί όπου κλείνει ένα σχολείο ανοίγει μια φυλακή….
Γνωρίζουμε όλοι μας βεβαία
ότι, οι επιχειρούμενες αλλαγές στις σχολικές μονάδες είναι η συνέχεια της πολιτικής
των περικοπών, και των μνημονίων που εξελίσσεται διαρκώς και έχει φτωχοποιήσει την
ελληνική κοινωνία. Χτυπούν τη παιδεία γιατί αυτή είναι η ρητή εντολή που έχουν.
Χρειάζονται πολίτες υποταγμένους χωρίς σκέψη, χωρίς αντίλογο, χωρίς πρόταση, με
καμιά πρόθεση αντίδρασης, ανθρωπάκια μαραζωμένα να περιμένουν να συμβεί το μοιραίο.
Γι αυτό θέλουν σχολεία διαφοροποιημένα και κατηγοριοποιημένα, αφού προσπαθούν
να βάλουν φραγμούς στη μόρφωση, αλλάζοντας συνεχώς τους εκπαιδευτικούς νόμους, αναστατώνοντας
διαρκώς τους μαθητές και τις τοπικές κοινωνίες.
Σκέπτονται να δημιουργήσουν πολυδύναμα σχολεία
που θα ανήκουν στους Δήμους οι οποίοι με λιγοστούς πλέον πόρους δε θα μπορούν
να καλύπτουν τις λειτουργικές ανάγκες, επιβαρύνοντας τους γονείς. Ο νόμος
3852/2010 του Καλλικράτη μιλά ευθέως για άμεση εμπλοκή των Δήμων στο τομέα
αυτό.
Η ανεξήγητη λοιπόν πρόταση
της Πρωτοβάθμιας έχει προκαλέσει συναισθηματική φόρτιση στα παιδιά, στους γονείς
αλλά και σε όλη τη τοπική κοινωνία μας.
Γιατί η πρόταση αυτή έγινε
τώρα και τι άλλους σκοπούς εξυπηρετεί;
Είναι δεσμευτική η απόφαση
του Δημοτικού Συμβουλίου όπως αναφέρει το έγγραφο – οδηγία του Υπουργείου; Γιατί
θυμάμαι παρόμοιο έγγραφο που αφορούσε τη συγχώνευση του Γυμνασίου του Αγίου Δημητρίου. Και τότε απαραίτητη
προϋπόθεση ήταν η σύμφωνη γνώμη του Δημοτικού Συμβουλίου, και της Τοπικής Κοινωνίας.
Όμως από ότι φάνηκε τυπικό ήταν το θέμα, αφού η απόφαση για το κλείσιμο ήταν
ειλλημένη.
Έχουν μελετηθεί από τη Πρωτοβάθμια
όλες οι παράμετροι αυτών των αλλαγών;
Χιλιομετρικές αποστάσεις, κτιριακές
υποδομές, μετακινήσεις με συνοδό όπως προβλέπεται;
Θα ληφθούν υπόψη της τελικής
απόφασης οι προεκτάσεις της υποβάθμισης του τόπου μας που συνεπάγεται το κλείσιμο
ενός σχολείου; ‘Η αντικαταστήσαμε τον άνθρωπο με αριθμούς;
Θα ληφθεί υπόψη της τελικής
απόφασης η γεωγραφική θέση του χωριού, που ενώ τόσα χρόνια δέχεται πλήγματα με μετακινήσεις
μαθητών προς άλλες κατευθύνσεις, και με ευθύνη των διευθύνσεων, αντί να επιχειρηθεί
η αναβάθμιση του με παρουσία παιδιών από
διπλανά μικρότερα χωριά, τελικά προτείνεται το κλείσιμο;
Θα ληφθεί υπόψη ότι το σχολείο
μας ουδέποτε έχει δημιουργήσει προβλήματα
παραβατικής συμπεριφοράς, με μαθητές υπόδειγμα ήθους και σεβασμού. Ας ρωτήσουν
τους εκπαιδευτικούς που έχουν περάσει από το σχολείο μας.
Ήρθε ποτέ σε επαφή ο Διευθυντής
της Πρωτοβάθμιας με Γονείς ή θεσμικούς παράγοντες του τόπου, πριν πάρει την απόφαση
να προτείνει ελαφρά τη καρδία το κλείσιμο ενός σχολείου; Να καταθέσει τις προτάσεις
του, να γίνει μια διαβούλευση και όλοι μαζί να αποφασίσουμε το καλύτερο για τα παιδιά
μας. Με πολιτισμό, και όχι με τελεσίγραφα.
Αυτά τα θεωρώ όμως ψιλά γράμματα
για ανθρώπους που υπηρετούν συγκεκριμένες ιδεοληψίες και ανάλγητες πολιτικές.
Για να μη κλείσει λοιπόν
το Σχολείο μας, που με τόσο κόπο έχτισαν και λειτούργησαν οι πατεράδες μας, που
από τα σπλάχνα του βγήκαν επιστήμονες και
σπουδαίοι άνθρωποι, εντέλει για να μη σιγήσουν τα παιδικά γέλια και οι φωνές,
για να μη χαθεί το φως μες στο σκοτάδι που ζούμε, ας αντιδράσουμε όλοι μαζί με ειρηνικοί
τρόπο, γονείς, μαθητές, κάτοικοι, σύλλογοι, αιρετοί.
Το δίκιο το έχουμε εμείς,
και το δίκιο πάντα νικά. Γιατί όπως έγραψε ο Καζαντζάκης «…Μη ρωτάς, θα νικήσω,
θα νικηθώ; Πολέμα….)
Γιάννης
Εμμανουήλ
Ενεργώς*,
Πολίτης Δήμου Επιδαύρου
Πρώην
Αντιδήμαρχος Δήμου Επίδαυρος
*το ενεργώς ως επίρρημα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου