Δευτέρα 24 Νοεμβρίου 2014

Αεροδρόμιο Τρίπολης: Άνθρακες ο θησαυρός! (Ολόκληρο το Ρεπορτάζ της «Ενημέρωσης Πελοποννήσου» που δημοσιεύθηκε την έντυπη έκδοση της 21ης Νοεμβρίου)

Μαρινάκος (κέντρο), Πολλάλης (αριστερά), Γεωργιδάκης (δεξιά)
Οι ξενοδόχοι της Πελοποννήσου σήμαναν συναγερμό κινητοποίησης όλων των πολιτικών και παραγωγικών δυνάμεων της Περιφέρειας Πελοποννήσου. Σε μία από τις σημαντικότερες συνεντεύξεις Τύπου που έχουν δοθεί, αποκάλυψαν όλες τις παγίδες που υπάρχουν στην Κοινή Υπουργική Απόφαση με την οποία επετράπη η παράλληλη χρήση του στρατιωτικού αεροδρομίου Τρίπολης, για Τουριστικούς και Εμπορικούς σκοπούς.
Μίλησαν για επικοινωνιακά τεχνάσματα και πολιτική ομηρία… Έφεραν στο φως την δήλωση του Διοικητή της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, Δημήτρη Κουκή, ότι «δεν υπάρχουν χρήματα για την μετατροπή του αεροδρομίου Τρίπολης».
Επισήμαναν ότι «Μέχρι το Σεπτέμβριο του 2016, θα πρέπει το αεροδρόμιο να λειτουργήσει αλλιώς …η υπάρχουσα  ΚΥΑ, ανακαλείται αυτομάτως…».


Και … «το κερασάκι» το κράτησαν για το τέλος. «Η παραχώρηση χρήσης  του αεροδρομίου δεν έγινε προς την Περιφέρεια Πελοποννήσου, αλλά προς την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και ότι «εάν η ΥΠΑ προβεί, στην παραχώρηση της διαχείρισης, σε οποιονδήποτε άλλο δημόσιο η ιδιωτικό φορέα, ή την ίδια την Περιφέρεια Πελοποννήσου, τότε η ΚΥΑ  ανακαλείται, ως προς τις δωρεάν παραχωρήσεις σχετικών όμορων εκτάσεων».
Ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου κ. Πέτρος Τατούλης, με τον οποίον οι εκπρόσωποι του «Τουριστικού Οργανισμού Πελοποννήσου», συναντήθηκαν την παραμονή της συνέντευξης Τύπου, αντέδρασε με εμφανή αμηχανία προσπαθώντας με δηλώσεις του να υποβαθμίσει το κύρος των εκπροσώπων του Τ.Ο.Π. και να καθησυχάσει την κοινή γνώμη, επαναλαμβάνοντας ότι «έχει δρομολογηθεί ολοταχώς η μετατροπή του αεροδρομίου της Τρίπολης με παράλληλη πολιτική και εμπορευματική χρήση»
Να θυμίσουμε ότι, στις 16 Σεπτεμβρίου, ο κ. Τατούλης, σχολιάζοντας την «τελετουργική υπογραφή της ΚΥΑ» από τους κ.κ. Αβραμόπουλο και Χρυσοχοΐδη, είχε πει:  «μέχρι το τέλος του έτους θα εκκινήσει η διαγωνιστική διαδικασία και ο ανταγωνιστικός διάλογος, για να προκύψει ο ανάδοχος του έργου.
Η χρηματοδότηση θα γίνει από ιδιωτικούς πόρους και δεν θα επιβαρύνει ούτε την περιφέρεια ούτε τον κρατικό προϋπολογισμό. Η επένδυση θα υπερβεί τα 100 εκατομμύρια ευρώ και έχει ως στόχο την δημιουργία ενός αεροδρομίου Low cost που θα προσφέρει υπηρεσίες υψηλού επιπέδου και θα λειτουργεί παράλληλα και για αερομεταφορές με κέντρο Logistics».
Η συνέντευξη (που δημοσιεύεται αναλυτικά στη συνέχεια) προκάλεσε την αντίδραση και της θεματικής αντιπεριφερειάχου Ντίνας Νικολάκου η οποία δήλωσε ότι «… το έργο θα γίνει»…

Στο μέσον, ο Πρόεδρος του Τουριστικού Οργανισμού Πελοποννήσου, κ. Κώστας Μαρινάκος, εκ των δεξιών του, ο Αντιπρόεδρος, κ. Δημήτρης Πολλάλης… Στα αριστερά διακρίνεται, ο εκπρόσωπος των επαγγελματιών Τολού κ. Γιάννης Γεωργιδάκης, ο Γενικός Γραμματέας του  Τ.Ο.Π. κ. Πέτρος Κουτσόπουλος, o Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Λουτρακίου- Κορίνθου, κ. Δημήτρης Παππάς και ο εκπρόσωπος ξενοδόχων- Πόρτο- Χελίου-Ερμιονίδας, κ. Δημήτρης Βλάχος. 
Αεροδρόμιο Τρίπολης: Άνθρακες ο θησαυρός! 
(Ρεπορτάζ της Ενημέρωσης Πελοποννήσου που δημοσιεύθηκε την έντυπη έκδοση της 21ης Νοεμβρίου, για τη συνέντευξη του ΤΟΠ, που δόθηκε στις 18/10/2014)
# Για επικοινωνιακά τεχνάσματα και πολιτική ομηρία, έκαναν λόγο  εκπρόσωποι ξενοδόχων…
#Δεν υπάρχουν χρήματα, δήλωσε ο Διοικητής της ΥΠΑ…
# Μέχρι το Σεπτέμβριο του 2016, θα πρέπει το αεροδρόμιο να λειτουργήσει αλλιώς η υπάρχουσα  ΚΥΑ, ανακαλείται αυτομάτως…

Ρεπορτάζ από τη συνέντευξη του ΤΟΠ: Κώστας Πρώιμος
Έντονος είναι ο προβληματισμός, που επικρατεί στις τάξεις των ξενοδόχων  της Πελοποννήσου (πλην Μεσσηνίας ενδεχομένως), λόγω των βασικών παραλείψεων που εντοπίστηκαν στην ΚΥΑ, σύμφωνα με την οποία, θα άναβε το «πράσινο» φως, για μια πολιτική και εμπορική ορθολογική χρήση,  του υπάρχοντος στρατιωτικού αεροδρομίου…
 Στην συνέντευξη τύπου, που παραχώρησε την περασμένη Τρίτη στην Τρίπολη, ο Τουριστικός Οργανισμός Πελοποννήσου, αποκαλύφτηκε δια στόματος του Προέδρου του, κ. Κωνσταντίνου Μαρινάκου πως η διυπουργική απόφαση, που υπεγράφη από τους κ.κ. Αβραμόπουλο και Χρυσοχοΐδη  (16 Σεπτεμβρίου) είναι ελλιπής, καθώς  προβλέπει μεταξύ άλλων,  την χρήση ιδίων Κεφαλαίων από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, που ορίστηκε ως νέα διαχειριστική αρχή του ανωτέρω αεροδρομίου… «Σε μεταγενέστερο χρόνο πληροφορηθήκαμε, για το περιεχόμενο της προβληματικής όπως διαφαίνεται ΚΥΑ» δήλωσε στους εκπροσώπους των Μ.Μ.Ε. ο κ. Μαρινάκος, ενώ έκανε λόγο και για την ολιγωρία, που επέδειξε η Περιφέρεια, σε ένα τόσο μείζονος σημασίας θέμα, δεδομένου ότι χρειάστηκαν δύο μήνες, για να κάνουν οι ιθύνοντες της δεκτή, την αντιπροσωπεία των ξενοδόχων Πελοποννήσου, ώστε να αντιμετωπίσουν από κοινού, αυτή την σοβαρή εμπλοκή, της όποιας εξέλιξης  αφορά, στην υλοποίηση της κατασκευής του έργου… Ωστόσο την περασμένη Δευτέρα,  σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε τελικά  (έστω και με καθυστέρηση) στην Περιφέρεια,  ο κ. Τατούλης ενημερώθηκε από τους ξενοδόχους, για την ακόλουθη  σειρά, από θέματα που καθιστούν την ΚΥΑ,  διάτρητη:
Α) Δεν προκύπτει από πουθενά, παραχώρηση χρήσης  του αεροδρομίου προς την Περιφέρεια Πελοποννήσου, παρά μόνο στην ΥΠΑ και μάλιστα προσωρινή.
Β) Η απόφαση  έχει ισχύ, για όσο διάστημα έχει την διαχείριση του κρατικού αερολιμένα Τρίπολης, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.
Γ) Εφόσον η διαχείριση, περάσει  κατ’ οιονδήποτε τρόπο στα χέρια άλλου φορέα, αυτοδικαίως η συγκεκριμένη ΚΥΑ ανακαλείται. Στην συνέχεια της συνέντευξης τύπου, ο κ. Μαρινάκος, ανέφερε πως με σαφήνεια προκύπτει, μέσα από το περιεχόμενο της επίμαχης Διυπουργικής απόφασης, ότι  η ΥΠΑ πρέπει με δικές της δαπάνες, να προβεί, σε κάθε απαραίτητη ενέργεια και εργασία, ώστε να υλοποιηθούν τα απαιτούμενα έργα, προϋπόθεση που σχεδόν αποκλείει, την εξέλιξη του έργου, διότι σύμφωνα με δηλώσεις του Διοικητή της ΥΠΑ κ. Δημήτρη Κούκη, δεν διατίθενται, ούτε μπορούν να εξασφαλιστούν, τα αναγκαία κεφάλαια. Τέλος είναι σαφές, πως εάν η ΥΠΑ προβεί, στην παραχώρηση της διαχείρισης, σε οποιονδήποτε άλλο δημόσιο η ιδιωτικό φορέα, ή την ίδια την Περιφέρεια Πελοποννήσου, τότε η ΚΥΑ  ανακαλείται, ως προς τις δωρεάν παραχωρήσεις σχετικών όμορων εκτάσεων, «τορπιλίζοντας» ουσιαστικά, τις όποιες ελπίδες για την υλοποίηση του έργου.
Για καθεστώς πολιτικής  ομηρίας, έκαναν λόγο, οι θεσμικοί εκπρόσωποι των ξενοδόχων Πελοποννήσου, στον απόηχο των δυσμενών εξελίξεων σχετικά με την τύχη του έργου… Από την πλευρά της Περιφέρειας, εκφράστηκε η πεποίθηση, πως όλα αυτά τα κωλύματα θα ξεπεραστούν, χωρίς όμως να έχει προσδιοριστεί το πότε και το πώς… Την δήλωση του κ. Χρυσοχοΐδη,  υπενθύμισε προς τους εκπροσώπους των ξενοδόχων, κατά τη διάρκεια της εν λόγω Συνέντευξης Τύπου, δημοσιογράφος Αρκαδικού Μέσου,  δεδομένου ότι σε προγραμματισμένη επίσκεψη πέρσι στην Τρίπολη, ο Υπουργός Υποδομών, είχε προβλέψει, πως το αεροδρόμιο επρόκειτο να τεθεί σε λειτουργία, την ερχόμενη άνοιξη (2015)….Τον λόγο πήρε ο κ. Γιάννης Γεωργιδάκης, (εκπρόσωπος του Συλλόγου Επαγγελματιών Τολού)  για να δώσει, μια απολύτως αφοπλιστική απάντηση:  «Εμείς έχουμε ως συλλογικό όργανο, ευθύνες απέναντι στους επαγγελματίες που εκπροσωπούμε… Δεν μπορούμε να κρυβόμαστε, πίσω από το δάκτυλο… Είναι ζήτημα καθαρά πολιτικής βούλησης, το θέμα της λειτουργίας του αεροδρομίου της Τρίπολης…. Εμείς δεν μιλάμε με «λόγια του αέρα»… Δεν ξέρω ποια άνοιξη, πάντως ένα πράγμα μπορώ, να σας πω με σιγουριά: Ότι αυτήν την άνοιξη, αποκλείεται να λειτουργήσει… Αν υπάρχει πολιτική επιτάχυνση των διαδικασιών,  μπορεί να προχωρήσει σε ένα χρονοδιάγραμμα που θα το θέσουν οι μελέτες, όχι τα λόγια και η βούληση… Είναι ένα σημαντικό έργο, με δεδομένα οφέλη… Όλη η Πελοπόννησος  θα ωφεληθεί… Και δεν το παλεύουμε για  μόνο για εμάς, αλλά για όλους τους συναδέλφους επαγγελματίες του κλάδου μας και τα παιδιά μας.. Για ένα  καλύτερο μέλλον, γιατί όταν θα γίνουν όλα αυτά, ίσως να μην είμαστε εμείς οι μικρομεσαίοι, ιδιοκτήτες τουριστικών επιχειρήσεων, αλλά κάποιοι άλλοι… «
Σε δεύτερη ερώτηση, της ιδίας Δημοσιογράφου, περί αντιδράσεων των Μεσσήνιων, για ευνόητους λόγους, ο εκ Τολού ορμώμενος, κ. Γεωργιδάκης, εξέφρασε την σιγουριά, πως «οι σοβαροί Μεσσήνιοι επιχειρηματίες τάσσονται υπέρ, της λειτουργίας του αεροδρομίου στην Τρίπολη, συνεκτιμώντας ότι θα υπάρξει και για τους ιδίους όφελος….» 
Την απόλυτη εμπιστοσύνη του στα Μ.Μ.Ε. εξέφρασε, μεταξύ άλλων, ο Λάκωνας Ξενοδόχος, κ. Δημήτρης Πολλάλης,  ο οποίος μίλησε, για τις πολλές προωθητικές κινήσεις που γίνονται, για την περαιτέρω αναβάθμιση του τουρισμού, αλλά επισήμανε και την αναγκαιότητα επίτευξης, εύκολης και οικονομικής πρόσβασης, στους τουριστικούς προορισμούς, τόσο της Λακωνίας όσο και της υπόλοιπης Πελοποννήσου, θέλοντας να  εστιάσει, στην σπουδαιότητα της χρήσης του αερολιμένα, της Αρκαδικής Πρωτεύουσας… «Τα τελευταία χρόνια, δεν υπάρχει ισόρροπη τουριστική ανάπτυξη, στην Πελοπόννησο…», είπε ο κ. Πολλάλης και συνέχισε: «…Ζούμε σε μια εποχή αερομεταφορών χαμηλού κόστους και επειδή το 80% των τουριστών στην πατρίδα μας, είναι αερομεταφερόμενοι, δεν μπορούμε να είμαστε εμείς, οι Πελοποννήσιοι πλην Μεσσηνίας, οι φτωχοί συγγενείς του Τουρισμού… Αυτή την στιγμή αντιμετωπίζουμε κατά την γνώμη μου, μια ΚΥΑ, που είναι καθ όλα αποτρεπτική, για έναν εν δυνάμει επενδυτή…»

ΛΕΖΑΝΤΑ:






Δεν υπάρχουν σχόλια: